خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

اهدای خون بانوان قزوین بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۸۰

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان همکاری بانوان استان قزوین در اهدای خون با هفت درصد از مجموع اهداکنندگان خون، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

عباس طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهدای خون بانوان استان گفت: در سال جاری اهدای خون توسط بانوان در استان 3.9 افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: همکاری بانوان در اهدای خون در سطح کشور 4 درصد است، اما این میزان در استان بالاتر است و در رتبه چهارم کشور قرار داریم.

وی عنوان کرد: باجود اینکه در اهدای خون بانوان، بالاتر از میانگین کشوری قرار داریم اما در این حوزه همچنان به فرهنگ سازی و تبلیغ نیاز داریم، باید توجه داشت که شرایط جسمی و فیزیولوژیکی ویژه بانوان تاثیری در اهدای خون توسط آن‌ها ندارد.

این مسئول ادامه داد: عموما این تصور در بانوان وجود دارد که کم خون هستند، اما باید توجه داشت که پیش از اهدای خون چه بانوان و چه آقایان توسط پزشک معاینه می‌شود و در صورت تشخیص کم خونی از آن‌ها خون گرفته نمی‌شود؛ زیرا سلامت خون و اهداکننده در درجه اول اهمیت قرار دارد.

طالبیان بیان کرد: براساس تجربه تسهیل دسترسی به مراکز اهدای خون هم در افزایش آمار اهداکنندگان خانم تاثیرگذار است و میزان اهدای خون بانوان در تیم‌های سیار بالاتر است.

وی با تاکید بر نقش بانوان در ارتقای فرهنگ اهدای خون در سطح جامعه گفت: بانوان به عنوان محور در یک خانواده با اهدای خون می‌توانند در همسر، فرزندان و در نهایت در جامعه تاثیرگذاری بالاتری داشته باشند.

انتهای پیام/
سید مهدی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز