خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

حوزه برنامه‌ریزی شهری نباید درگیر کارهای اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۵۴۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حوزه برنامه ریزی شهرداری به‌جای فکر کردن و برنامه ریزی درگیر کارهای اجرایی بسیاری شده است و باید چابک شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علیزاده، در مراسم معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی، مدیرکل بازرسی و مشاور عالی شهردار مشهد افزود: حوزه برنامه ریزی اولین و مهم‌ترین فعالیت برای رسیدن به نتیجه مطلوب است و درمجموع مغز متفکر هر سازمان از جمله شهرداری مشهد حوزه برنامه ریزی آن است.

وی اظهار داشت: اما متأسفانه حوزه برنامه ریزی شهرداری به‌جای فکر کردن و برنامه ریزی درگیر کارهای اجرایی بسیاری شده است، بر همین اساس شهردار باید حوزه برنامه ریزی را سبک‌بال و چابک کنند تا این حوزه تنها به برنامه ریزی و تفکر متمرکز شود.

علیزاده ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد بحث کنترل پروژه‌ها است که چندی است کمرنگ شده و باید پررنگ شود و کنترل صفرتا صد پروژه‌ها را در بربگیرد.

وی گفت: بالاترین سرمایه هر سازمان نیروی انسانی آن است که از شهردار می‌خواهم وضعیت نیروها را دریابند، زیرا وضعیت اکثر نیروی انسانی شهرداری نابسامان است و ثبات ارتباط شغلی با شهرداری ندارند که از معاونت برنامه ریزی می‌خواهیم به این موضوع توجه داشته باشند.

کاهش تعداد امضاءهای صورت جلسات با محوریت شهردار

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این برنامه اظهارکرد: باید قدر فرصت ایجاد شده برای خدمت‌رسانی به مردم را بدانیم و قطعاً مدیر مؤمن و تراز انقلاب اسلامی مدیری است که اگر کار مردم به هر دلیل انجام نشود ناراحت باشد.

وی تصریح کرد: یکی از آفت‌هایی که در شهرداری با آن روبه‌رو هستیم تعداد زیاد امضاء در یک صورت‌جلسه است که همین امر روند کار را کند و زمان‌بر می‌کند و اگر بخواهد بازرسی و حراست نیز در این مسیر وارد شوند؛ تعداد امضاءها برای یک صورت‌جلسه از ۱۵ امضاء فراتر می‌رود.

منصوریان خاطر نشان کرد: اداره کل بازرسی باید در مسیر تحول این رویه را با محوریت شهردار به هم متصل کنند و فرآیندها را در صورت‌ جلسات کوتاه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز