خبرگزاری کار ایران

سبک و اتفاقات نو در بزرگداشت فردوسی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۲۰۹

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی منطقه توس شورای شهر مشهد گفت: عملکرد شهرداری در برگزاری بزرگداشت مقام فردوسی بسیار خوب بوده، دو سال است برنامه‌های متفاوتی در آرامگاه برگزار می‌شود که سبک و اتفاقات نو و حضور شخصیت‌های ویژه در این برنامه‌ها نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان‌عسکری با اشاره به اهمیت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهارکرد: حوزه ادبیات حماسی نقش موثر و پررنگی در گفت‌وگوی هویتی جریان انقلاب دارد؛ پیروزی انقلاب اسلامی نیز با مولفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی خود از جمله حوزه ادبیات حماسی و محوریت مقاومت در سطح بین‌الملل شناخته شده است و شاهنامه برگرفته از نگاه‌های متنوع حماسی بوده که در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام است.

وی با بیان اینکه در مجموعه شورای شهر، دو مسئولیت برعهده داریم که مسئولیت‌های ما ناظر بر فرمایش مقام معظم رهبری در بازدید از آرامگاه در سال ٧۵ است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری چهار ماموریت مشخص می‌کنند، اینکه آرامگاه را یک خطه فرهنگی نامگذاری می‌کنند که از نظر تاریخی دارای اهمیت زیادی است، باید توجه ویژه‌ای به حوزه آبادانی آن کنیم و در زیباسازی آن نقش موثر داشته باشیم.

طهوریان عسکری افزود: در حوزه زیرساخت‌ها برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده‌ایم؛ رشد ۶ برابری اعتبارات توسعه، عمران و آبادانی منطقه توس را نسبت به سال آخر شورای پنجم تا سال دوم شورا ظرف ٢ سال داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیش‌بینی و تعریف برنامه‌های متنوع دهه حماسه ایران اسلامی که از سالروز گرامیداشت مقام فردوسی تا سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اتفاق می‌افتد بخشی از اتفاقات در حوزه فرهنگی است که هر سال در این خطه برگزار خواهد شد.

طهوریان‌عسکری بیان کرد: امیدواریم در دو سال باقیمانده ماموریت شورای شهر، نقش و جایگاه فردوسی را در زندگی شهروندی وارد کنیم تا اصلی‌ترین مکان دلبندی هویتی شهروندان ما بعد از بارگاه حضرت رضا(ع)، آرامگاه فردوسی باشد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد شهرداری در برگزاری بزرگداشت مقام فردوسی بسیار خوب است، تصریح کرد: البته علاوه بر مدیریت شهری و شهرداری چند مجموعه دیگر از جمله اداره کل ارشاد و میراث فرهنگی نیز درگیر هستند. دو سال است برنامه‌های متفاوتی در آرامگاه برگزار می‌شود که سبک و اتفاقات نو و حضور شخصیت‌های ویژه در این برنامه‌ها نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و تفاوت قابل حس شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز