خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی استان خبرداد؛

شناسایی فرار مالیاتی ۵۰۰ میلیارد ریالی در یزد / انحراف 220 میلیاردی در مصرف تسهیلات دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۱۹

مدیرکل بازرسی استان یزد با بیان اینکه ۱۷۰ مظنون به فرار مالیاتی در پوشش یک صندوق قرض الحسنه در یزد شناسایی شده‌اند، از شناسایی فرار مالیاتی ۵۰۰ میلیارد ریالی قطعی در یزد خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، رضا مختاری یکی از مهمترین اولویت‌های بازرسی را پیشگیری از تخلفات و جرائم در مسئولیت‌ها ذکر و عنوان کرد: معتقدیم پیشگیری مقدم بر درمان است و در همین راستا از راهبرد میانی گزارش‌های هشداری که بسیار تیز و برنده و معادل دستور موقت در قانون مدنی است بهره می‌گیریم و در صورت بی توجهی به هشدارهای صادره با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی از مخالفت و هشدار این اداره کل در قبال اخذ وجود خلاف مقرارت از مردم در قالب ماده ۶۴ قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی فصل ثبت‌نام مدارس و موضوع پرداخت شهریه‌ها و مشکلاتی که در این زمینه ایجاد می‌شود، گزارش هشداری از سوی بازرسی کل استان طی چند روز اخیر به آموزش و پرورش داده شده تا مدارس از اخذ وجوه خارج از ضوابط از مردم پرهیز کنند و قطعاً در این باره رصد و نظارت و راستی‌آزمایی خواهیم داشت و در صورت تخلف برخورد قانونی صورت خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳ گزارش هشداری نظارتی و بازدارنده در موضوعات مختلف صادر شد، اظهار کرد: طی سه ماهه اول امسال ۱۰ مورد گزارش هشداری داده شده که بسیار اثرگذار بوده است.

مختاری با بیان اینکه طی یک سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ نفر از شهروندان به سازمان بازرسی استان یزد مراجعه حضوری داشتند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۵۸۹ شکایت در سامانه سازمان بازرسی ثبت شده که قریب به دو هزار فقره گزارش و مابقی شکایت بوده است.

تصرف غیرقانونی در وجوه اموال دولتی از جرایم کارکنان

وی نقض قوانین و مقررات و سهل انگاری در انجام وظایف محوله را بیشترین تخلفات اداری گزارش شده در استان یزد خواند و گفت: بیشترین عناوین جرایم کارکنان نیز تصرف غیر قانونی در وجوه اموال دولتی، نقص حقوق دولتی و جعل رایانه‌ای بوده است.

مدیرکل بازرسی استان یزد با اشاره به معدن خیزی استان، یکی از مسائل مربوط به این حوزه را پیگیری پرداخت حقوق دولتی معادن برشمرد.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در این خصوص به شناسایی، وصول و تسریع در وصول ۳۵۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: حقوق دولتی در مورد معادن چادرملو و میشدوان به مبلغ ۲۰۱ میلیارد تومان مشخص ولی معوق شده بود که با پیگیری‌های بازرسی استان این وصول رقم خورد.

مختاری همچنین به اشاره به محاسبه نشدن حقوق دولتی در مورد باطله معدن چغارت در استان، از پیگیری وصول این حقوق به ارزش ۱۲۱ میلیارد تومان خبر داد.

وصول ۳۵۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در یزد

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولان موضوع یک درصد فروش معادن براساس ماده ۴۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور است، گفت: سال گذشته با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه مشخص شد که یک درصد فروش واحد بزرگ معدنی چادرملو از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان بوده، در حالی که پرداختی آنها ۵۲ میلیارد تومان بوده لذا با همکاری دستگاه‌های متولی، مجموعاً ۳۵۰ میلیارد تومان در این رابطه وصول شد که ۷۰۰ درصد بیشتر از وصولی ۵ ساله گذشته استان از این واحد معدنی بود که از این میزان نیز پس از واریز به خزانه، ۲۳۰ میلیارد تومان به استان بازگشت.

فرار مالیاتی در پوشش صندوق قرض الحسنه‌

به گفته وی، در یک فقره دیگر فرار مالیاتی که در پوشش صندوق قرض الحسنه‌ای صورت می‌گرفت، پس از بررسی تراکنش‌ها مشخص شد طی ۵ سال بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان تراکنش صورت گرفته و طی آن ۱۷۰ مورد مظنون به فرار مالیاتی شناسایی شد که تنها در مورد یکی از آنها ۵۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و قطعی شد و سایر موارد نیز به دلیل وسعت و پیچیدگی در حال بررسی و پیگیری است.

وی گفت: در زمینه تسهیلات نیز با پایش مستمر در یک فقره، ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده بود ولی در مصرف انحراف داشت لذا براساس مستندات، بانک موظف به بازگشت این تسهیلات به همراه سود و جریمه‌ی آن شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز