خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در پاسخ به ایلنا:

ما نیازهای جامعه را در مسیر حاکمیت تأمین می کنیم/ فیلترینگ باعث کاهش درآمد اپراتورهای مخابراتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۵۴۸

مدیر مخابرات منطقه اصفهان گفت: فیلترینگ از سوی حاکمیت اعمال می شود و ما موظف به ارائه خدمات اینترنتی به مشترکان در راستای تصمیمات و سیاست گذاری حاکمیت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسماعیل قربانی به مناسبت روز جهانی مخابرات و هفته ارتباطات رو در روی اصحاب رسانه نشست و از توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات فیبرنوری در استان اصفهان سخن گفت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا که پرسید: باتوجه به صنعتی بودن استان اصفهان و صادرات محصولات این استان، چقدر فیلترینگ بر کسب و کارها تاثیر گذاشته است؟ اظهار داشت: اولا وظیفه مخابرات ارائه خدمات است و سیاست فیلترینگ از سوی حاکمیت اعمال می شود؛ دوم اینکه فیلترینگ به دلیل ایجاد محدودیت خدمات سبب شده تا اوپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی با کاهش درآمد روبرو شوند.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان از خسارت ناشی از فیلترینگ کسب و کارها در استان اصفهان اطلاعی نداشت و تاکید کرد: در حوزه فیلترینگ اوپراتورها دخالتی در تصمیمات حاکمیت ندارند و هیچ اوپراتوری موافق فیلترینگ نیست؛ چراکه جدای از محدودیت هایی که ایجاد می کند، قطعا در حوزه درآمدی اوپراتورها را با کاهش درآمد روبرو کرده است، زیرا مصرف کننده اینترنت پرسرعت با دسترسی بالا نیاز دارد و فیلترینگ خرید آن ها را کاهش داده است.

وی یادآور شد: حوزه صنعت ارتباطات کشور به صورت عام، دنبال توسعه و گسترش فضای مجازی و افزایش سرعت و مصرف است، اما این خواسته ما قطعا باید در طول خواسته حاکمیت و طبق سیاست هایی که قانونگذار تعیین می کند ارائه شود. ما نیازهای جامعه را در مسیر حاکمیت تأمین می کنیم.

قربانی ادامه داد: مخابرات تشنه سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت ها است تا به عنوان بخشی از جامعه که در حوزه تولید تاثیر گذار است، ظرفیت ارائه خدمات خود را توسعه دهد.به نوعی گسترش زیر ساخت های مخابراتی می تواند در رشد تولید موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از ظرفیت هایی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود اضافه کرد: اگر ما انتظار داریم فضای دیجیتالی که کسب و کارها در آن حضور دارند، در کنترل و اختیار حاکمیت باشد، باید به مفهوم واقعی در کشور زیرساخت های آن فراهم و توسعه یابد.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان تصریح کرد: از دو دهه قبل درحوزه دیجیتال، دنیا شاهد شکل گیری زیربنای وجودی عصر دیجیتال بود که در ایران مخابرات متولی آن است؛ اگر دنبال بهره مندی از ظرفیت دیجیتالی در دنیا هستیم،  قطعا بدون مخابرات و با سرعت بالای اینترنت  نمی توانیم این خواسته را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ارتباطات دیجیتالی نباشد، کارکرد های فناوری اطلاعات هم محقق نخواهد شد خاطرنشان کرد: برای داشتن ارتباطات با مفهوم دیجیتالی شدن، نیاز است به سمت دسترسی آحاد جامعه به فضای مجازی پرسرعت برویم.

قربانی تاکید کرد: چیزی که مردم و کسب و کارها دنبال آن هستند،  دسترسی به فضای مجازی و اینترنت با سرعت بالاست که اجرای طرح نجما ( نهضت جهادی فیبر نوری مخابرات ایران) به همین منظور در دستور کار قرار گرفت.

وی اذعان داشت: اگر می خواهیم ورود جدی به فضای مجازی داشته باشیم، نیاز است سرعت نت و دسترسی آن را در حوزه کابران خانگی، سازمانی، کسب و کارها و سایر فعالان حوزه ICT  افزایش دهیم. بنابر این برای دسترسی همه کاربران به اینترنت باید از مس گذر کنیم و به سراغ تکنولوژی های نوین مانند فیبرنوری برویم.

مدیر مخابرات منطقه اصفهان با اشاره به اینکه قرار است تا دوسال آینده ظرفیت موجود 40 هزار اتصال فیبرنوری در استان اصفهان را به 200 هزار برسانیم گفت: صنعت ارتباطات کشور تشنه سرمایه گذاری راهبردی و استان اصفهان نیز نیازمند سرمایه گذاری عظیم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز