خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد:

احداث سالن‌های مدیریت بحران برای شهر مشهد ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۹۳۶

رئیس شورای شهر مشهد گفت: سالن‌های بحران برای شهر مشهد ضروری است که باید در دوره ششم، ظرفیت و تعداد این سالها را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن موحدیان در افتتاح پایگاه چند منظوره مدیریت بحران شهدای باغبان و ١١ پروژه در منطقه ۱۰؛ اظهار کرد: بنده معتقدم مشکلات را بدون تعامل با هم نمی‌توانیم حل کنیم، باید مردم با شهرداری ‌و شهرداری با مردم تعامل داشته باشند و مشکلات را با یکدیگر حل کنند.

وی افزود: این سوله مدیریت بحران سالن ورزشی نیست و این سالن برای به آن است که در زمان بحران از آن استفاده شود و البته در زمانی که بحران نیست می‌توانیم در اختیار فرزندمان قرار دهیم که برای اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی استفاده کنند.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: یکی از ایده‌هایی که شورای ششم دنبال می‌کند ایجاد یک‌ سری کانون‌های ورزشی و تربیتی در کنار مساجد است؛ مایل هستیم جوانان در کنار مساجد باشند و کارهای فرهنگی و ورزشی انجام دهند، از این سالن می‌توانیم استفاده‌های زیادی کنیم که بتوانیم قشر جوان جامعه را در کنار مساجد قرار دهیم که این امر ، اقدام مثبتی است.

موحدیان با اشاره به افتتاح سالن مدیریت بحران و ١١ پروژه دیگر در منطقه ١٠، از زحمات شهردار مشهد و شهردار منطقه، امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) و هیئت امنا تشکر کرد و گفت: مسئله دیگر این است که شهر هزینه‌های بالایی دارد، نگهداری فضای سبز، رفت و روب و هزینه‌های اتوبوسرانی بالا است؛ در اتوبوسرانی هر نفر که سوار اتوبوس می‌شود برای ما هشت هزار تومان تمام می‌شود، در صورتی که بلیط اتوبوس ١٢٠٠ تومان است؛ مابقی هزینه‌ها از جای دیگر تامین می‌شود و اینکه از منابع دیگر به حمل و نقل عمومی تزریق کنیم باعث کاهش خدمات ما در مابقی حوزه‌ها می‌شود و این واقعیت محض است.

رئیس شورای شهر مشهد اضافه کرد: از آن طرف شهروندان مدعی هستند؛ عوارض و پروانه ساختمانی گران شده است قبول داریم و اگر کسی راه حل دارد؛ ارائه کند که ما چه کارهایی انجام دهیم و شهر را با این هزینه‌های بالا اداره کنیم. ما که دولت نیستیم هر کاری که بخواهیم انجام دهیم با این منابع محدودی که در اختیار ما است و شما مردم عزیز پرداخت می‌‌کنید؛ شهر اداره می‌شود؛ البته انتظار شما هم این است هزینه را در جای درست ‌و با کیفیت انجام دهیم و اسراف نکنیم .

وی با اشاره به اینکه مشهد سه گسل دارد که فعال است، اضافه کرد: چند وقت پیش زلزله‌ای رخ داد که زلزله‌ای عجیبی بود ما موظف هستیم این مدل سالن‌ها را آماده کنیم که اگر اتفاق بیافتد بتوانیم مردم را اسکان دهیم و از آنها مراقبت کنیم؛ سالن های بحران ضرورتی است برای شهر مشهد که باید در دوره ششم ظرفیت و تعداد این سالها را افزایش دهیم. در زلزله بم طی یک شب ٣۴ هزار نفر از دست رفتند و من از نزدیک شاهد همه چیز بودم که بسیار ناراحت کننده بود.

وی تاکید کرد: در مورد ساخت و سازها می‌گویند شما سخت می‌گیرد ما برای حفظ جان شما سخت می‌گیریم و همه این سختگیری ها برای این است که شهر در مقابل زلزله تاب آوری بالایی داشته باشد، شما هم کمک کنید که ساخت و سازهای اصولی داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز