خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

ایمنی کار در قزوین مطلوب نیست/ضرورت افزایش تعداد بازرسین کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۰۸۵

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: در حال حاضر ایمنی کار در استان قزوین مطلوب نیست و یکی از ضعف‌هایی که در این حوزه وجود دارد کمبود تعداد بازرسین کار است که متناسب با نیاز قزوین به عنوان یک استان صنعتی نیست.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت ایمنی در کارگاه‌های استان گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی، تولیدی و فعالیت‌های مرتبط با حوزه کارگری افزایش پیدا کرده اما تعداد بازرسین کار به تناسب نیاز استان افزایش نیافته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته چندین حادثه دلخراش ناشی از کار داشتیم که با آموزش و رعایت ایمنی قابل پیشگیری بود، همچنین اگر با برخی واحدها برخورد می‌شد این حوادث کاهش پیدا می‌کرد.

وی با تاکید بر اهمیت ایمنی در محیط کار اظهار کرد: باتوجه به اینکه ایمنی با جان انسان‌ها در ارتباط است نیاز داریم بازرسین بررسی کامل داشته باشند و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به این موضوع تمرکز کند تا شعار "اول ایمنی، بعد کار" محقق شود، این موضوع بارها در جلسات اعلام شده و در هفته کارگر هم یادآوری می‌شود تا از حوادث پیشگیری شود.

کریمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه دستمزد از مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری است، گفت: در سال جدید شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها بودیم و باید جلسه شورای عالی کار برگزار شود تا حق جامعه کارگری احیا شود و وزیر هم باید به قول‌هایی که در این حوزه داده بود توجه کند.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که دو سوم سفره کارگر خالی است، اما بسیاری از واحدها مزایای تعریف شده برای کارگر را پرداخت نمی‌کنند و کارگران میل به کار تولیدی را از دست داده‌اند و شاهد این هستیم که بیش از نیمی از نیروی کار به فعالیت‌های خدماتی روی آورده‌، زیرا درآمد بیشتری از کار تولیدی دارد.

دبیر اجرایی خانه کارپر استان قزوین عنوان کرد: برای تحقق شعار سال و رشد تولید باید نیروی کار بیشتر به بخش تولید علاقمند باشد که با تصمیمات موجود این اتفاق رخ نداده است.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز