خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

اراضی مناسب اجرای طرح ساخت مسکن برای تعاونی ها شناسایی شود / لزوم تعریف بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۹۷۰

استاندار البرز با عنوان اینکه بسته ویژه تامین مسکن جوانان در شرف ازدواج تدوین و اجرایی شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود که اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، کارمندان و کارگران به مسکن با قیمت منطقی و ارزان دست یابند، این امر در راه اندازی تعاونی های مسکن امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی امروز در جلسه قرارگاه تامین مسکن استان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تعاونی‌ها و تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن باید در اقدامی ویژه و با ضرب الاجل شناسایی و جانمایی شود تا موانع آن برای اختصاص به تعاونی ها برطرف شود. 

وی ادامه داد: تعیین تکلیف و بسترسازی برای بهره برداری از اراضی احصا شده برای تعاونی ها باید توسط فرمانداران و شهرداران استان صورت گیرد.

عبداللهی گفت: هدف از راه اندازی تعاونی ها، سرعت بخشی به ساخت و ساز و تولید مسکن با هدف خانه دار شدن مردم و ایجاد اندوخته و ثروت برای خانواده‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی تهیه شود، افزود: تعداد صدور پروانه شهرداری ها در راستای نهضت ساخت مسکن، نوسازی بافت فرسوده و... مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد. 

استاندار البرز گفت: سازمان نظام مهندسی استان باید در جلسه حضور پیدا کرده و برنامه خود را برای حمایت از ساخت و ساز مسکن اعلام کند.

عبداللهی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی برای تولید مسکن ارزان و باکیفیت بهره برداری شود، افزود: باید شرایطی فراهم شود که اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، کارمندان و کارگران به مسکن با قیمت منطقی و ارزان دست یابند، این امر در تعامل دولت و سازندگان بخش خصوصی و راه اندازی تعاونی های مسکن امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: بسته ویژه تامین مسکن برای جوانان و افرادی که در شرف ازدواج هستند باید طراحی شود و شرایط و بستر خاصی برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده فراهم شود.

استاندار البرز افزود: ۹ طرح ویژه تامین مسکن در حضور رئیس جمهور ارائه دادیم که اهم آنها جلب مشارکت بخش خصوصی برای تولید مسکن بوده است. 

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید در این راستا با اهتمام و جدیت اقدام کرده و گزارش روند امور را ارائه دهد.

عبداللهی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر های لازم برای افزایش جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، افزود: باید تدابیری اتخاد شود که این امر در استان البرز با توجه به ظرفیت های فراوان، محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز