خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۴۳ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت الگوی قراردادی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۰۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۳ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت الگوی قراردادی هستند.

سید عماد شاهرخی در گفت و گو با ایلنای لرستان اظهار کرد: در بحث الگوی کشت و کشت قراردادی از ۴۵ هزار هکتار اراضی استان ۴۳ هزار و ۹۰۰ هکتار زیر کشت الگوی قراردادی هستند.

وی افزود: در بحث بهره‌وری نیز اقدام خوبی در استان صورت گرفته با اینکه سال اول ما بود در اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها با همان اقلیم و همان شرایط قبل از اجرای طرح ۲۰۰ کیلوگرم افزایش تولید در هکتار داشتیم.

این مسئول گفت: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ افزایش دو برابری را در دیم زارها داشته باشیم که به تولید استان بسیار کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در کاشت دانه‌های روغنی نیز یک اقدام بی سابقه داشتیم پیش‌بینی ما این است که ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دانه‌های روغنی برود.

وی افزود: ما الان در استان به درجه مکانیزاسیون را در استان بالا ببریم، از نظر ضریب مکانیزاسیون مشکلی نداریم بلکه مشکل ما در درجه آن است، ما الان باید به سمت کشاورزی قدرتی برویم.

شاهرخی تصریح کرد: هرکدام از دانشگاه‌ها و اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشاورزی طرحی داشته باشند ما حاضریم مزارع را در اختیار آن‌ها قرار دهیم که در صورت موفق شدن آن‌را در استان گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز