خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

نیازمند انتقال دانش و تجربه به کشاورزان هستیم/ پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان غرامت کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند، تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ غرامت به آنها پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در مراسم روز مزرعه، با اشاره به اهمیت ترویج کشاورزی و انتقال یافته‌های کشاورزی به مزارع، اظهار کرد: اهمیت این موضوع به حدی است که وزیر جهاد کشاورزی سال ۱۴۰۲ را در بخش کشاورزی سال ترویج نام‌گذاری کرده است.

وی افزود: توجه به ترویج در بخش کشاورزی بهره‌وری و افزایش تولید را به دنبال دارد، ما در بخش کشاورزی نیازمند انتقال دانش و تجربه به کشاورزان هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توجه به تناوب کشت کلزا، گندم و حبوبات علاوه‌ بر اقتصادی بودن، بهره‌وری و افزایش تولید را هم به دنبال دارد.

 شاهرخی با اشاره به اینکه امسال در طرح جهش تولید در دیمزارها توانسته‌ایم ۲۲۴ دستگاه شامل دنباله بند و کشت کار را جذب و واگذار کنیم، عنوان کرد: در خط مکانیزاسیون هم ۶۰ میلیارد تومان داریم و به دنبال این هستیم که دنباله بند و کشت کار را به کشاورزانی که جزو طرح جهش تولید در دیمزارها نیستند واگذار کنیم.

وی در ادامه به افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی نیز اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار بیش از ۱۰ هزار هکتار کشت دانه‌های روغنی را داشتیم که از این میزان ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت کاملینا اختصاص پیدا کرده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه افزایش کشت دانه‌های روغنی یک پایه برای تحول در بخش کشاورزی استان است، افزود: امسال ۲۰ دستگاه برداشت دانه‌های روغنی را برای استان تأمین و تهیه کرده‌ایم.

 شاهرخی به پرداخت ۲۲۰ میلیارد تومان غرامت کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: توصیه ما این است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند، تا در صورت بروز هر گونه حادثه‌ غرامت به آنها پرداخت شود.

 وی همچنین از طراحی و تولید دستگاه جمع‌آوری سنگ‌ها توسط جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: این دستگاه می‌تواند سنگ‌های اراضی کشاورزی را جمع آوری کند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت مثمر و غیر مثمر در کشور ظرف ۴ سال هم اشاره کرد و گفت: سهم لرستان از یک میلیارد اصله درخت ۳۰ میلیون است، انتظار و تاکید ما کاشت درخت در اراضی شیب دار است، یعنی نباید اراضی شیب دار مستعدی داشته باشیم که در آن درخت کاشت نشده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز