خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

ذخیره ۳ هزار تن مرغ منجمد و توزیع در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۸۶۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : ۳ هزار تن مرغ منجمد خریداری و ذخیره شده که از این میزان ۹۰۰ تن تدر سطح استان وزیع شده است.

به گزارش ایلنا، سیدعماد شاهرخی در شورای اداری لرستان با اشاره به این‌که دولت سیزدهم اقدامات ارزشمندی را در حوزه کشاورزی در استان انجام داده، اظهار کرد: بیش از ۷۸ هکتار گلخانه در استان طی سالهای گذشته احداث شده که در یک سال دولت سیزدهم حدود ۳۵ هکتار گلخانه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بحث یارانه‌های کود کشاورزان ۱۵۱ میلیارد تومان فقط در لرستان لحاظ شده است ، افزود :درراستای حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز را با قیمت بالای ۲۰۰ هزار تومان از دامداران خریداری و بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌کنیم که برای توزیع ۵۰۰ تن گوشت ۶۰ میلیارد تومان کمک یارانه دولتی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار تن مرغ منجمد خریداری و ذخیره شده که از این میزان ۹۰۰ تن توزیع شده است ، اظهار داشت:  در راستای حمایت‌های این سازمان از مرغ نژاد آرین حدود ۱۲۰۰ تن مرغ این نژاد خریداری شده که ۳۰ میلیارد تومان یارانه برای این کار از دولت دریافت کردیم.

وی نظارت بر کالاهای اساسی میزان بازرسی، تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی نسبت به سال قبل بیش از شش برابر بوده که حدود ۹۳ میلیارد تومان مالی بوده و ۸۸۰ میلیارد تومان کشفیات ما در این مدت بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته سه واحد مرغ تخمگذار فعال شده که ۵۰ درصد ظرفیت قبلی ما را افزایش می‌دهد، افزود: در زمینه خرید گندم سال قبل ۱۱۹ درصد افزایش داشتیم که امسال پیش‌بینی می‌کنیم ۳۲۰ هزار تن را تحویل سیلوها دهیم.

وی با اشاره به کشت بیش از ۸۰۰۰ هکتار دانه‌های روغنی، عنوان کرد: در زمینه بیمه نیز تا امروز ۴۷ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی بیمه شده و انتظار داریم این رقم به ۷۰ هزار هکتار برسد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در لرستان ۵۷۰۰ هکتار زمین زیر کشت گیاهان دارویی با تولید ۱۵۰۰۰ تن داریم، بیان کرد: در زمینه توسعه باغات سال گذشته ۲۶۰ هکتار داشتیم و پیش بینی ما برای سال جاری ۵۰۰ هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز