خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تعیین تکلیف 100 درصدی بدهی بدهکاران کلان تأمین اجتماعی استان مرکزی / رشد 1.26 درصدی کارگاه‌های فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۰۰۰

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: سازمان تأمین اجتماعی سازمانی است که ارتباط مستقیم با تولید و صنعت دارد و تکلیف این است کارفرمایان کارگاه‌هایی که دارای مشکلات بیمه‌ای هستند را مساعدت کنیم.

علیرضا حسینی در این گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیمه تأمین اجتماعی سازمانی است که ارتباط مستقیم با تولید و صنعت دارد و تکلیف این است که کارفرمایان کارگاه‌هایی که دارای مشکلات هستند را مساعدت کنیم، گفت: خوشبختانه در سال گذشته که قانون بخشودگی جرائم اعمال شد، 100 درصد بدهکاران کلان تأمین اجتماعی، بدهی آنها تعیین تکلیف شده که بخشی از آنها به صورت کامل پرداخت شده و بخشی دیگر نیز تقسیط شده است.

تعیین تکلیف 100 درصدی بدهی بدهکاران کلان تأمین اجتماعی

حسینی، افزود: ایجاد تعاملات با تشکل‌های کارفرمایی در راستای حل و فصل مشکلات بیمه‌ای صنایع و واحدهای تولیدی، یکی از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است. همچنین سعی کرده‌ایم تا به گونه‌ای گام برداریم که به رغم اینکه حق بیمه‌ها طبق قانون بایستی توسط کارفرما به صورت ماهیانه پرداخت شود، اقدامات ما در جهت وصول مطالبات بیمه‌ای، منجر به تعطیلی و یا حتی بیکاری کارگران نشود.

وی ادامه داد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سعی شده است تا بحث مشکلات بیمه‌ای واحدهای تولیدی و کارگاه‌های صنعتی بررسی شود و مصوبات آنها نیز به صورت 100 درصدی اجرایی شود. همچنین مباحث دیگری از جمله حمایت‌های میدانی مطرح بوده است که در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان‌ها حضور یافته و مشکلات کارگری و کارفرمایی را از نزدیک بررسی و حل و فصل کرده‌ایم.

رشد 1.26 درصدی کارگاه‌های فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: از سوی دیگر مباحث اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حضوری را با کارفرمایان با کمک اتاق بازرگانی و همچنین انجمن صنفی کارفرمایان داشته‌ایم که در بازه زمانی 2 سال اخیر روند خوبی داشته است. به گواه اتاق بازرگانی ایران، در بحث تعامل و رفع قوانین سخت‌گیرانه، اداره‌کل تأمین اجتماعی استان مرکزی در بهار سال 1401 در سطح کشور مقام دوم را کسب کرده و در این راستا توانسته است تا امور کارفرمایی را تسهیل کند.

حسینی تصریح کرد: اتفاق دیگری که در استان مرکزی رخ داده، این است که جمعیت کارگری این استان در بازه زمانی یک سال اخیر افزایش یافته است. به گونه‌ای که در آذر ماه سال جاری نسبت به آذر ماه سال گذشته، جمعیت بیمه‌شدگان کارگری استان مرکزی 2.87 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین از سوی دیگر جمعیت مقرری‌بیگران بیمه بیکاری استان نیز در آذر ماه سال گذشته 3955 نفر بوده، در حالی که در آذر ماه سال جاری به 3318 نفر رسیده که کاهش 16.11 درصدی را در پی داشته است.

وی بیان داشت: کارگاه‌های فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان مرکزی در آذر ماه سال گذشته 23 هزار و 259 کارگاه بوده است، در حالی که در آذر ماه سال جاری به 23 هزار و 553 کارگاه رسیده و در این بازه زمانی رشد 1.26 درصدی داشته است. همچنین در مدت یک سال اخیر و در راستای پوشش‌های بیمه‌ای حرف و مشاغل، تعداد بیمه‌شدگان در این حوزه از 30 هزار و 755 در سال گذشته به 37 هزار و 68 نفر در سال جاری رسیده است که رشد 20.53 درصدی را نشان می‌دهد.

مطالبات تأمین اجتماعی از سوی دولت در حال بازپرداخت است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: میزان بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی زیاد است، اما با این حال در طی 2 تا 3 سال اخیر این موضوع سیر صعودی به خود گرفته و مطالبات تأمین اجتماعی در حال بازپرداخت است. در خصوص بند «و» تبصره 2 در سال جاری 90 هزار میلیارد تومان برای مطالبات تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و محقق شده است. همچنین در سال گذشته این رقم به حجم 89 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که عمده آن تحقق پیدا کرده است.

حسینی ابراز داشت: تنها در سطح استان مرکزی، ماهانه بیش از 50 میلیارد تومان بابت کمک دولت، بدهی ایجاد می‌شود و این بدهی‌ها مرتب در حال افزایش هستند که عمدتاً بابت کارگاه‌های کمک دولت، قالیبافان، رانندگان و ... است.

وی همچنین اضافه کرد: در بحث خدمات غیرحضوری، یک اتفاق بسیار خوبی که رخ داده، این است که در تأمین اجتماعی بیش از 40 خدمت به صورت غیرحضوری از طریق سامانه «es.tamin.ir» ارائه می‌شود. اگر به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنید، به راحتی می‌توان دریافت که نسبت به 3 سال گذشته بسیار خلوت‌تر شده‌اند و مراجعات حضوری بسیار کاهش یافته است. هم کارفرمایان و هم کارگران به سهولت می‌توانند با مراجعه به درگاه‌های اینترنتی تأمین اجتماعی خدمات دریافت کنند و فرایندهای بیمه‌ای خود را انجام دهند. حتی بیمه‌های حرف و مشاغل از جمله مشاغل آزاد، بیمه زنان خانه‌دار و بیمه دانشجویان نیز از طریق درگاه‌های اینترنتی تأمین اجتماعی خدمات دریافت کنند و فرایندهای بیمه‌ای خود را انجام داده و پیگیری کنند. 

تعیین تکلیف 100 درصدی بدهی بدهکاران کلان تأمین اجتماعی استان مرکزی / رشد 1.26 درصدی کارگاه‌های فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز