خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

۳۹ درصد کرمانشاهی‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۳۷۴

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: نزدیک به ۳۹ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، اسکندر کاکایی در نشست خبری با خبرنگاران استان ، با اشاره به اینکه ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی  یک سازمان عمومی غیردولتی و بزرگترین صندوق بیمه گذار است که از محل دریافت حق بیمه خدمات خود را در زمینه‌های مختلف از جمله بازنشستگی، فوت، درمان، بیکاری و… ارائه می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: سازمان تأمین اجتماعی در زمینه برقراری مستمری برای چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مستمری بگیر در سه آیتم بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت گام برداشته که در حال حاضر این افراد تحت پوشش هستند و حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در ماه هزینه‌های بازنشستگی و درمان پرداخت می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۰ و ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ توانسته است از محل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها حقوق بازنشستگی را به صورت کامل پرداخت کند و تنها دو ماه مابه تفاوت بدهکاری وجود دارد که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

این مسئول از افزایش بیش از ۲۵۷ هزار نفری بیمه شده اصلی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در استان ۷۹ هزار نفر مستمری بگیر تحت پوشش بیمه  تأمین اجتماعی وجود دارد و نزدیک به ۳۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند که البته به دلیل وجود بیمه‌های دیگر این آمار از میانگین کشوری پایین‌تر است.

کاکایی خاطر نشان کرد: ۳۸۵ میلیارد تومان طی ده ماه گذشته از سال حقوق و مزایا به مستمری بگیران پرداخت شده و نیز از ابتدای سال تا کنون دو هزار و ۷۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی به مستمری بگیران پرداخت شده است.

این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حوزه‌ی سایر اقدامات این سازمان در زمینه تعهدات کوتاه مدت در آیتم‌های ازدواج، بیماری، بیکاری، بارداری، هزینه سفر و کفن و دفن و… ۲۱۱ میلیارد تومان به بیمه شدگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه حدود ۱۵۹ هزار بیمه شده اجباری تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، ادامه داد: ۳ هزار و ۴۳۳ نفر نیز تا پایان آبان ماه تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و در حال حاضر نیز با توجه به سوابق ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز