خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

همه دستگاه‌ها در اجرای خوب مسکن ملی مسئولیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۱۴۷

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسکن ملی یک طرح ملی است عنوان کرد: همه دستگاه ها باید در اجرای این اقدام ملی مشارکت کنند.نباید تنها انتظار داشت یک اداره همه کارها را به تنهایی انجام دهد. بنابراین دستگاه ها در استان باید از کار جزیره‌ای خودداری کرده و همه در این طرح با هم مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی افزود: بهترین کار تدوین فرآیند انجام این پروژه از صفر تا صد است تا نقش دستگاه‌های مرتبط در این میان مشخص شود. همه اداراتی که زمین مازاد دارند و قرار شده است زمین را در اختیار این طرح قرار بدهند باید هرچه سریعتر زمین را معرفی کنند و ثبت اسناد باید در اسرع وقت اقدام به انتقال سند این زمین ها بکند.

وی گفت: عملکرد مدیران را در ماجرای مسکن ملی رصد خواهیم کرد و مدیری که نبودش بهتر از بودنش هست، شایسته مسئولیت نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سه شاخص کیفیت، سرعت و قیمت باید در ساخت واحدهای طرح جهش تولید مسکن لحاظ شود،گفت: هرکسی بتواند این سه شاخص را در ساخت واحدها رعایت کند، چه بخش خصوصی باشد و چه دولتی، ما آماده همکاری همه جانبه هستیم و او را حمایت می‌کنیم.

 صحرایی با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم کیفیت فدای سرعت و قیمت شود، گفت: قطعا در این پروژه کیفیت حرف اول را می زند و ما در این پروژه دیگر “بساز و دررو” نداریم و هر کسی چنین پروژه‌هایی بسازد، باید جوابگو باشد و خودش آسیب پروژه را جبران کند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: این انتظار هست که از توان پیمانکاران و توان کارخانجات تولید مصالح خود استان استفاده شود و بخش خصوصی اگر در این زمینه تخفیف اعمال کند قطعا سازندگان واحدها هم تشویق می شوند که مصالح خود را از خود استان تهیه کنند.

وی بر داشتن تقویم زمانی برای اجرای پروژه های طرح جهش تولید مسکن تاکید کرد و گفت: یک جوان باید بداند که تا چه مدت منتظر بماند که صاحب خانه شود و باید برای شروع هر پروژه در این طرح یک تقویم زمانی داشته باشیم و بر اساس آن کارها پیش رود.

وی درادامه نکات ضروری در طرح جهش تولید مسکن را تامین زمین، نیروی انسانی و منابع مالی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با ضرب الاجل داده شده کارهای خوبی در بحث شناسایی زمین ازسوی اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته و در جلسات بعدی باید این امر پیگیری شود.

صحرایی گفت: در بحث نیروی انسانی هم ما به نیروی ماهر نیاز داریم و در این زمینه فنی و حرفه ای باید پای کار بیاید و کارگری که در این ساختمان ها فعالیت می‌کند باید گواهی لازم برای انجام این کار را داشته باشد.

وی افزود: از طرفی در بحث تامین مالی طرح هم باید تا حد امکان تسهیل گری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز