خبرگزاری کار ایران

طی یکسال گذشته؛

یک هزار و ۹۷۰ طرح پژوهشی در آستان قدس رضوی انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۱۷

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انجام یک هزار و ۹۷۰ طرح و اقدام پژوهشی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی طی یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، احد فرامرز قراملکی در نشست خبری تشریح عملکرد پژوهشی و فناوری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، اظهار داشت: همان گونه که شرکت‌های کسب و کار، سال مالی دارند بهتر است که هفته پژوهش هر سال، تا سال بعد را سال پژوهشی بدانیم. 

وی یکی از ره‌آوردهای سال پژوهشی گذشته را تبدیل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به پژوهشگاه دانست و افزود: به تازگی طی ابلاغی از سوی شورای انقلاب فرهنگی، جایگاه بنیاد ارتقا یافته و به پژوهشگاه رسمی کشور تبدیل شده است.

قراملکی با بیان اینکه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی بر اساس سند سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، راهبردهای مهمی دارد، ادامه داد: کسب مرجعیت علمی در حوزه‌های مرتبط و متناسب با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل، سازمان بخشی و شبکه‌سازی ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف اعتلای معارف رضوی و... از جمله این راهبردها است.

وی افزود: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی از طریق اقداماتی همچون، حضور ۱۱ موسسه وابسته به این سازمان در نمایشگاه‌های مختلف علمی و پژوهشی، آغاز همایش صنایع خلاق عالم آل محمد(ص)، رونمایی از محصولات فناورانه، رونمایی از ۱۱ اثر جدید، تبیین ابعاد مکتب هنر رضوی با همکاری دانشگاه هنر تهران، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در طرح‌های پژوهشی و... به برخی از راهبردها و اهداف خود دست یافته است. 

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۹۷۰ اقدام پژوهشی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به سرانجام رسیده است، گفت: ۱۱۰ طرح پژوهشی،۳۰۲ محصول مکتوب اعم از کتاب و مقالات،۷۸۷ مورد راهنمایی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، برگزاری ۲۸۹ نشست علمی و آموزشی، ۷۱ دستاورد علمی و پژوهشی غیر مکتوب، ۳۲۰ برنامه توانمندسازی، ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش اخلاق خدمت به زوار در داخل و خارج از آستان قدس رضوی از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه به اقدامات و دستاوردهای یک ساله بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های بین‌المللی امام رضا(ع)، علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی ۳ بازوی علمی آستان قدس رضوی است.

قراملکی در ادامه راه‌اندازی ۶ هیئت اندیشه‌ورز با موضوعات زیارت، حجاب، مسائل کلامی عمومی شده، وقف، اخلاق خدمت و حدیث رضوی را یکی از اقدامات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برشمرد و افزود: دانشمندان رشته‌های مختلف در این هیئت‌های اندیشه‌ورز حضور یافته و به تبادل تجربیات می‌پردازند.

 وی، انتشار ۱۹۰ جلد کتاب در یک سال گذشته، برگزاری ۲۱ کرسی ترویجی، برگزاری نشست‌های علمی، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب از جمله دوحه، مسقط، نجف، کربلا و...با شعار هر نمایشگاه کتاب یک پایگاه علمی برای آستان قدس رضوی را از دیگر دستاوردهای یک ساله این مرکز دانست.

 قراملکی با بیان اینکه تولید محصولات علمی نوین خبر از ریل‌گذاری‌های جدید می‌دهد، گفت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مصمم است با استفاده از ظرفیت‌های ملی و جهانی وارد مسائل مبتلابه و مباحث روز جامعه شود که در همین راستا اقدام به انتشار آثار چند رسانه‌ای کرده و تا کنون دو اثر با عناوین «پند بیهوده» و «خادم تراز» را در قالب آثار صوتی منتشر کرده است.

وی به انتشار کتاب ارزشمند «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر البلاغه» اشاره کرد و گفت: این اثر به لحاظ حجمی و کمی در تاریخ تمدن اسلام مانند ندارد. تا کنون ۴۵ جلد از این اثر منتشر شده است و قرار است تا ۷۰ جلد از این کتاب منتشر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز