خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

نیاز پزشکی قانونی خراسان رضوی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۴۳

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: بهینه‌سازی تجهیزات پزشکی قانونی این استان به هشت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی از آن از طریق منابع سازمان پزشکی قانونی کشور تامین شده است و بخش دیگر آن نیز از طریق منابع استانی تامین خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید آریا حجازی در این باره افزود: آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان رضوی با دارا بودن به روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی کشور است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه به این دلیل که جزء نخستین آزمایشگاه‌هایی بوده که تجهیزات به روز و پیشرفته را در اختیار گرفته است تعدادی از تجهیزاتش طول عمر زیادی دارد و دچار فرسودگی و فرسایش شده است اما این فرسودگی، اختلالی در روند پاسخگویی ایجاد نکرده و تا زمان تامین تجهیزات جدید و به روز، از آزمایشگاه‌های دیگر پزشک قانونی در کشور به صورت همکار استفاده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان این که تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی شامل ۲ دسته تجهیزات آزمایشگاهی ابتدایی یا آماده ساز و تجهیزات پیشرفته با فناوری بالاست گفت: تجهیزات پیشرفته با فناوری بالا عمری کوتاه دارند و همانند نرم افزارهای کامپوتری نیازمند به روزرسانی و ارتقا هستند.

حجازی با بیان این که هم اکنون ۲ دستگاه پیشرفته این آزمایشگاه فرسوده شده اما این فرسودگی به گونه‌ای نیست که در روند کاری آزمایشگاه اختلال ایجاد کند افزود: یکی از این دستگاه‌ها، دستگاه مربوط به ژنتیک قانونی است که در نخستین سفر استانی در دور دوم ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد برای استان خراسان رضوی تصویب، خریداری و به مشهد تحویل شد، که اکنون طول عمر آن تمام شده و هم اکنون سازمان پزشکی قانونی کشور از طریق هیات امنای ارزی اقدام به تامین اعتبار برای خرید یک دستگاه جدید برای این استان کرده است.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی کشور از طریق هیات امنای ارزی، اقدام به به روزرسانی و بهینه‌سازی بخشی از تجهیزات پزشکی قانونی خراسان رضوی کرده است که به زودی در اختیار استان قرار خواهد گرفت و برای تامین و بهینه سازی تجهیزات دیگر نیز باید اعتبار استانی اختصاص یابد تا بتوان آنها را نیز به روز کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی اظهار داشت: آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان رضوی در اولین رتبه‌بندی مقدماتی که در کل کشور توسط ارزیابان به عمل آمد رتبه دوم را به دست آورد که امیدواریم در ارزیابی جدید این جایگاه ارتقا پیدا کند.

حجازی افزود: این آزمایشگاه یکی از آزمایشگاه های به روز و معتبر کشوری است که هم به همت منابع استانی و هم به همت منابع کشور یا سازمانی تا حد زیادی بهینه سازی و بازسازی و به روز شده ولی در زمینه تجهیزات نیز به زودی این نواقص رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز