خبرگزاری کار ایران

با امضای وزیر میراث‌فرهنگی؛

شیراز برای دومین بار به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۰۵۶

شیراز برای دومین بار به عنوان شهر جهانی صنایع دستی انتخاب و حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی به شهردار شیراز به مدت دو سال اعطاء شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شیراز در آیین افتتاح دفتر مرکزی دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی شیراز با ابراز امیدواری از اینکه حاصل دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی در این کلانشهر عاید کل مردم و هنرمندان از نظر داخلی و صادرات شود، گفت: باید شاهد یک جهش و حرکت عظیمی در این راستا باشیم.

 محمدحسن اسدی شهردار شیراز گفت: صنعت صنایع دستی مهجور است و به باد فراموشی سپرده شده و شاید این اتفاقی که برای شهر شیراز رقم خورده و به عنوان اولین شهر صنایع دستی جهان لقب گرفته یک روزنه‌ای برای توجه ویژه به این صنعت شود.

او با بیان اینکه ما باید به جد صنایع دستی را مورد توجه دائمی خود قرار دهیم، گفت: با حمایت مسوولین استان و نمایندگان مجلس و وزارت میراث فرهنگی این نسبتی که به شهر شیراز داده شده را حفظ کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه این صنایع، صنایعی زود بازده و کم هزینه هستند، عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم نسبت به لقبی که به شهر شیراز داده شده مسوول و همچنین دستگاه اجرایی خوبی باشیم.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد: حاصل این موضوع عاید کل مردم شهر شیراز، هنرمندان و همچنین کشور نصیب کل کشور چه از نظر داخلی و چه صادرات شود و شاهد یک جهش و حرکت عظیمی در این راستا باشیم.

در این آیین، حکم محمدحسن اسدی به‌عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی شیراز برای مدت دو سال با امضای عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط مریم جلالی معاون این وزارتخانه و با حضور روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، مهدی نصیری عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز و سید موید محسنی‌نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز