خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای از مزارع سرپل‌ذهاب

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۹۴۰

 مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در سطح ۱۰هزار و ۹۲۷ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،نعمت دارابی افزود: از مجموع مزارع ذرت این شهرستان ۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود  با میانگین ۴۵ تُن محصول در هر هکتار برداشت شود.

به گفته وی میانگین پیش بینی برداشت محصول در هشت هزار و ۹۲۷ هکتار از مزارع ذرت دانه ای نیز ۹تُن در هکتار را داریم.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در مجموع بیش از ۱۷۰ هزار تُن محصول ذرت دانه ای و علوفه ای از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: به دلیل وجود اراضی کشاورزی مرغوب در شهرستان و کار کارشناسی و ارائه نکات فنی به کشاورزان و کشت به صورت اصولی و مهندسی انتظار افزایش عملکرد در سال زراعی جاری را داریم.

دارابی ادامه داد: با وجود خشکسالی در سال زراعی جاری، با پیگیری فرماندار سرپل ذهاب و همت کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان  و برنامه ریزی و کار کارشناسی و همراهی و همکاری عوامل شبکه اصلی و فرعی سامانه گرمسیری و تعاونی های تولید روستایی ۱۰هزار و ۹۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت ذرت تابستانه رفت.

وی با بیان اینکه هشت واحد ذرت خشک کنی کار خرید محصول ذرت را از کشاورزان این شهرستان انجام می دهند ادامه داد: نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره‌های کارشناسی جهت افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‌و تأمین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ‌ ذرت کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز