خبرگزاری کار ایران

شیب‌شکن بلوار شهید چمران در شیراز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۰۱

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: سازه شیب‌شکن شهید چمران ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۵هزار مترمکعب حجم آن است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

به گزارش ایلنا، محمد امین در مراسم افتتاح شیب‌شکن شهید چمران در خصوص این پروژه اظهار کرد: رودخانه خشک که حدود ۲۵کیلومتر شهر شیراز را همراهی می‌کند، در دهه‌های گذشته به‌واسطه سیلاب‌هایی که رخ داده است آسیب‌های جدی را به سازه‌های شهر وارد کرده است.

وی بیان کرد: در سال ۸۶ مقرر شد تا یک طرح جامع برای ساماندهی رودخانه خشک تدوین شود که نتیجه این مطالعات، اجرای سه سازه عظیم شیب‌شکن بوده است که ساخت آخرین شیب‌شکن، سازه بلوار شهید چمران است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: این سازه ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۵هزار مترمکعب حجم سازه است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیب‌شکن‌ها با چهار هدف ساخته می‌شوند، گفت: هدف اول برای کنترل نیروی جنبشی سیلاب، هدف دوم تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از اب شستگی بستر و سازه‌هایی که در رودخانه قرار دارد.

امین خاطرنشان کرد: این سازه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که حوضچه و مخزن، بلوک شیب‌شکن و دیوارهای محافظتی از دیگر اجزای آن است.

وی عنوان کرد: این شیب‌شکن با اعتباری بالغ‌بر ۱۲میلیارد تومان احداث شده است و برای اجرای آن ۲۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز