خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری:

برخورد با چاه‌های غیرمجاز کرمانشاه باید سختگیرانه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۵۵۹

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: باید اقدامات سختگیرانه‌ای در خصوص مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز در استان اعمال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، منوچهر فخری در جلسه قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه با اشاره به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر اینکه میزان بارندگی در آذر و دی ماه سالجاری به حد نرمال است، تصریح کرد: با توجه به این پیش بینی ها بارندگی در آبان ماه چندان زیاد نخواهد بود و بارندگی در آذر و دی ماه هم به صورت نرمال خواهد بود که مشکلات کمبود بارندگی در سال های قبل را جبران نمی کند و در سالجاری و سال آینده نیز با مشکلات کمبود منابع آبی روبرو خواهیم بود، لذا ضرورت دارد هر چه بیشتر در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی، برنامه های خود را پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مسدود کردن چاه های غیرمجاز، اظهار داشت: باید اقدامات سختگیرانه ای در این خصوص اعمال شود و دستگاه های ذیربط در این زمینه با جدیت ورود پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بعضی از کشاورزان زمین های خود را در اختیار کشاورزان دیگر شهرها برای کشت های پرمصرف آبی قرار می دهند، این کار را رویه ای نامناسب برای استفاده بهینه از منابع آبی عنوان کرد و ادامه داد: نباید اجازه دهیم چنین کاری در استان انجام شود، زیرا این کار علاوه بر اینکه مصارف آبی زیادی به دنبال دارد، باعث می شود سفره های زیرزمینی نیز با مشکلات بیشتری مواجه  شوند.

فخری افزود: خوشبختانه وزارت جهادکشاورزی دستورکارهای خوبی برای تقیسم بندی استان ها برای کشت محصولات کشاورزی دارد که این کار مانع از روی آوردن کشاورزان دیگر استان ها به استان های همجوار برای اجاره زمین های کشاورزی و کشت محصولات پرآب می شود.

وی همچنین با اشاره به اجرای مصوبات بسیار خوب در قرارگاه عملیاتی آب شرب شهر کرمانشاه گفت: خوشبختانه این قرارگاه با ابتکار استاندار کرمانشاه شکل گرفت که تاکنون مصوبات بسیار خوبی برای کاهش مشکلات و تنش های آبی در شهر کرمانشاه و دیگر شهرها به دنبال داشته است و اجرای مصوبات باعث شد که مردم در تابستان امسال با مشکلات کمتری نسبت به سال های گذشته در زمینه کم آبی مواجه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز