خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری خواستار شد؛

طرح آبرسانی بلندمدت کرمانشاه نیازمند بازنگری فوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۶۴

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح آبرسانی بلندمدت به شهر کرمانشاه نیازمند بازنگری فوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،منوچهر فخری، در جلسه قرارگاه عملیاتی آب کرمانشاه، با بیان اینکه طرح آبرسانی از سد گاوشان به شهر کرمانشاه برای افق ۱۴۱۵ دیده شده، افزود: اکنون که در سال ۱۴۰۱ قرار داریم، در حال استفاده از این ظرفیت هستیم و در آینده نیاز به آب بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به رشد و توسعه شهر، اضافه شدن پروژه‌های بزرگ اقدام ملی مسکن و تمکیل طرح‌های مسکن مهر، نیاز آبی شهر کرمانشاه روز به روز بیشتر شده و باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه پروژه کنونی آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان را حاصل برنامه‌ریزی چندین سال قبل دانست و خاطرنشان کرد: اکنون ما هم موظفیم برای چند سال آینده کرمانشاه و تامین آب مورد نیاز شهروندان برنامه‌ریزی کنیم، در غیر این صورت در سال‌های آتی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

فخری از شرایط خشکسالی  و کم آبی که طی چند سال اخیر با آن مواجه بودیم و همچنان ادامه دارد نیز یاد و اظهار کرد: بنا به عقیده برخی از کارشناسان، هنوز چند سال از خشکسالی شدیدی که با آن مواجهیم، باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر کم بارشی‌ها، لازم است منابع آبی که در اختیار داریم به بهترین شکل مدیریت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به عدم بارش موثر برای بخش کشاورزی استان داشت و عنوان کرد: باید برای اینکه آسیب کمتری به کشاورزان وارد شود، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز