خبرگزاری کار ایران

حضور ۲۰ استان در سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۶۴

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان امسال ۲۰ استان مختلف کشور حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امین کوگانی اظهار کرد: این نمایشگاه پس از سه سال وقفه به دلیل شیوع کرونا روز گذشته فعالیت خود را با شعار « هر خانه یک کارگاه صنایع دستی» در محل نمایشگاه های بین‌المللی شهر کرمانشاه آغاز کرده و تا ششم آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت هزار و ۸۰۰ مترمربع و در قالب ۱۲۵ غرفه دایر شده که انواع تولیدات هنرمندان استان های مختلف کشور را در معرض دید عموم گذاشته شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: محصولات عرضه شده صنعتگران صنایع دستی کشور که استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه انجام داده اند در این نمایشگاه با ۱۰ درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.

کوگانی یادآور شد: در حاشیه این نمایشگاه چهار سیاه چادر عشایری و پنج غرفه سوغات برای عرضه محصولات غذاهای محلی استان نیز برپا شده است.

وی گفت: امسال همچنین در این نمایشگاه «گذر مهارت و آموزش» نیز دایر شده که به صورت رایگان آموزش تعدادی از تولیدات صنایع‌دستی استان از جمله، ساخت زیورآلات سنتی، چوب، چرم، تراش سنگ‌های قیمتی را به علاقه مندان ارائه می‌کند.

کوگانی یادآور شد: علاوه بر این امسال همچنین ۲۰ غرفه کارگاه آموزشی در رشته‌های احجام چوبی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی، ساخت سازهای سنتی، میناکاری، تراش سنگ‌های قیمتی، ارغوان‌بافی و قلم‌زنی نیز در این نمایشگاه برپا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز