خبرگزاری کار ایران

طی سه ماهه گذشته صورت گرفت:

صعود شاخص های آماری سرانه عضوِیت و امانت در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۰۷

شاخص های آماری مربوط به سرانه عضو و امانت در کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در سه ماهه منتهی به مهرماه 1401 به ترتیب 21 و 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: شیوع اپیدمی کرونا و در نتیجه تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کتابخانه های عمومی باعث ریزش شاخص های آماری مربوط به سرانه عضو و امانت در کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی شده بود که با پایش دقیق وضعیت موجود، برنامه ریزی و برگزاری جلسات توجیهی مختلف برای روسای ادارات شهرستان و کتابداران استان خوشبختانه شاهد رشد جدی در این شاخص ها هستیم.

اسد بابایی با تاکید بر اینکه شاخص عضو و امانت محصول نهایی کتابخانه های عمومی و نشان دهنده رغبت مردم به مطالعه است افزود: در سه ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۱ تعداد اعضای فعال کتابخانه های عمومی استان با رشد ۲۱ درصدی به ۹۴۵۹۶ نفر رسیده است. همچنین در طول این مدت ۲۱۶ هزار و ۲۳۳ جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌های عمومی سطح استان امانت داده شده است که این آمار در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، تجهیز، بازسازی و زیباسازی بخش های مختلف کتابخانه های عمومی استان به ویژه بخش های کودک، برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع برای تمامی سنین، تبدیل کتابخانه ها به پیش رانان فرهنگی مناطق کمتر برخوردار در استان، به روزرسانی سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز کتابخانه های عمومی به ویژه تجهیز بخش گسترده ای از کتابخانه های عمومی به اینترنت بی سیم را از جمله فعالیت هایی برشمرد که طی سه ماهه گذشته جهت ارتقای شاخص های عضو و امانت در کتابخانه های عمومی پایه ریزی شده و به جد در حال انجام می باشد.

استان آذربایجان شرقی دارای 114 کتابخانه نهادی، 30 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که در 21 شهرستان این استان در حال ارائه خدمات کتابخانه ای، فرهنگی و اجتماعی به عمومی مردم می باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز