خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی خراسان‌شمالی خبرداد؛

عدم نظارت کافی بر کشتار غیربهداشتی پرندگان توسط شهرداری/ واکسیناسیون ۶۰۰ هزار قطعه طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۹۳۴

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌ شمالی گفت: متاسفانه شهرداری بجنورد به کشتار غیربهداشتی پرندگان نظارت کافی را ندارد و این موضوع ممکن است باعث بروز بیماری‌ بین مردم شود.

به گزارش ایلنا از خراسان شمالی، حمید رمضانی اظهار کرد: یک میلیون و ۷۰۶ هزار نوبت واکسیناسیون دام بر علیه بیماری‌های مشترک و چهار میلیون و۹۶۳ هزار نوبت واکسیناسیون بر علیه بیماری‌های اختصاصی دام در سال جاری انجام شده است.

وی گفت: با روند مناسب واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه در کانون‌های بیماری دامی خراسان‌شمالی تاکنون تعداد این کانون‌ها از ۹۵ به ۲۲ تا کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌شمالی افزود: تب برفکی، آبله، اکتیمای واگیردار، شاربون، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری از جمله بیماری‌هایی هستند که در این کانون‌ها کنترل شده است.

وی ادامه داد: در خصوص نگرانی‌های مردم از حضور هورمون و آنتی بیوتیک در برخی از محصولات تولیدی بخش دام، طرح پایش و رصد از فرآورده‌های دامی هر ۳ ماه بر روی محصولات تولیدی از جمله عسل، شیر، تولیدات بخش آبزیان، گوشت مرغ و گوشت قرمز  انجام می‌شود و نتایج آزمایش‌ها در این باره منفی بوده و نگرانی در زمینه افزودنی دارو و سموم که ممکن است برای سلامتی تهدید باشد، وجود ندارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رویکرد ما رونق تولید و اقتصاد در روستا است و در همین جهت سال گذشته با مشارکت بخش خصوصی ۶۰۰ هزار قطعه طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه شدند.

وی اظهار داشت: با راه اندازی سردخانه تحت نظر گمرک در استان و خدمات قرنطینه‌ای آن، هم اکنون این سردخانه باعث شده خراسان شمالی مبدا ترخیص کالا باشد.

رمضانی ادامه داد: ۸ هزار تن مرغ منجمد در نیمه نخست سال‌جاری از طریق گمرک استان ترخیص و حدود ۱۶۰ تن مکمل دامی وارد شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌ شمالی صیانت از جمعیت و سرمایه‌های دامی را از رسالت‌ های دامپزشکی عنوان کرد و گفت: کشتار دام مولد از نگرانی‌های شرایط خشکسالی و گرانی نهاده است با این حال این رویه مدیریت شده است و بر اساس آمار کشتار دام ماده از میزان پارسال افزایش نیافته است.

وی در خصوص کشتار بی ضابطه پرندگان در میادین اصلی شهر بجنورد گفت: متاسفانه عدم نظارت شهرداری در این موضوع و کشتار غیر بهداشتی پرندگان، ممکن است باعث بروز بیماری‌ بین مردم شود که امیدواریم به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/
امیرحسین ذکاء
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز