خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در قزوین گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۷۳۵

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: براساس پایش‌های صورت گرفته هیچ موردی از ابتلای طیور مرغداری‌ها و حیات وحش استان به آنفلولانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده و در ادامه نیز برای پیشگیری از این بیماری نظارت‌ها بر بازار طیور تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمید زینالی در جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات مدیریت بحران برگزار شد، گفت: آنفولانزای فوق حاد پرندگان از بیماری‌های مشترک طیور و استان است که به عفونت حاد تنفسی منجر می‌شود و باتوجه به جایگاه استان قزوین در صنعت طیور ما با تمام ظرفیت با این بیماری مقابله می‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: پرندگان آبزی و مهاجر منشا اصلی این ویروس هستند و شیوع این بیماری به صنعت طیور خسارات جبران ناپذیری را وارد می‌کند؛ از این رو رصد و پایش مرغداری‌ها تشدید شده و آموزش‌های لازم نیز در اختیار واحدهای مختلف قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر باتوجه به پایش‌های صورت گرفته هیچ خطری در این زمینه استان را تهدید نمی‌کند؛ البته رعایت نکات بهداشتی به تمام افراد توصیه می‌شود و لازم است افراد از خرید طیور زندده و بومی از بازارهای محلی اجتناب کنند..

این مسئول عنوان کرد: از سال 97 تاکنون بیش از 40 میلیون قطعه طیور در استان علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شده‌اند و عملیات واکسیناسیون علیه آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان قزوین همچنان درحال انجام است.

زینالی گفت: برای پیشگیری از شیوع این بیماری نظارت در بازارهای محلی و حاشیه شهر و کنترل زنده فروشی تشدید می‌شود و در شهرداری، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی در این گشت‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز