خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مرگ حدودا 4 نفر ماهیانه در جنوب استان کرمان به دلیل تصادفات جاده ای/ناتوانی بسیاری از خانواده‌ها برای خرید لباس فرم مدرسه دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۷۴۶

نماینده کرمان در شورای عالی استان ها درباره مشکلات زیرساختی جاده ای جنوب استان کرمان پرداخت و گفت: سال ها است که هیچگونه بازسازی و جاده سازی در جنوب این استان شکل نگرفته است و به این دلیل هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این مناطق هستیم.

خداداد خارایی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در جنوب استان کرمان با توجه به وسعت بسیار زیاد و ترافیک رانندگی به طور شبانه روز دچار بحران شدید تصادفات جاده ای هستیم.

وی ادامه داد: همه این تصادفات را نمی‌توان تردد خودروهای قاچاق سوخت در جاده های جنوب استان دانست چرا که این ترددها کمتر از 2 درصد است و مشکلات زیر ساختی جاده ها که با جاری شدن سیل سال گذشته شرایط شان از آنچه که بود در جنوب و شرق استان بحرانی تر شد باید دانست  و بیشتر این خسارت ها در منطقه رودبار- ایرانشهر، زهکلوت- ایرانشهر-دلگان و قلعه گنج به کهنوج بوده است.

هیچ گونه نظارتی در زیر سازی جاده‌ها وجود ندارد

عضو شورای عالی استان ادامه داد: یک ماه پیش معاون وزیر راه به همراه یکی از نمایندگان مجلس برای دوبانده شدن جاده های جنوب استان آمدند و کلنگ زنی کردند که کار با سرعت بیشتری پیش برود اما متاسفانه در این مدت تنها چند کمپرسی ماسه آنجا ریخته شد و هیچ اقدام دیگری شکل نگرفت. اما جالب است که مدام اعلام می کنند چند کیلومتر از فلان جاده در جنوب استان در حال دو بانده شدن است. به نظرم سرکارمان گذاشته‌اند چرا که هیچ گونه نظارتی در زیر سازی جاده‌ها وجود ندارد. 

خارایی تصریح کرد: به دلیل عدم نظارت در جاده ها مقداری قیر سرد می ریزند که با یک بارندگی از بین می رود. در 10 سال گذشته حتی یک متر هم  از جاده های جنوب استان کرمان آسفالت نشده است و تنها مقداری قیر سرد می ریختند و با لودر پهن می کردند. در جاده سازی های جنوب استان کرمان باید به طور جد جاده سازی شود چرا که با وجود خودروهای نامرغوبی مانند پراید متاسفانه روزانه شاهد تصادفات مرگبار زیادی هستیم.

نماینده کرمان در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد:  در دولت نهم و دهم  800 کیلومتر در جنوب استان کرمان جاده سازی انجام گرفت. به شکلی که حتی جاده های  روستایی هم آسفالت شدند. اما در دولت گذشته حتی روکش آسفالت در جاده ها هم انجام نشد. 

ماهی حدودا 4 نفر در جاده‌های جنوب استان کشته می‌شود

وی تصریح کرد:  در جاده کهنوج به قلعه گنج حادثه تصادفات بسیار حاد است و در این جاده ماهی حدودا 4 نفر در جاده های جنوب استان کشته می‌شوند.همچنین در جاده کهنوج -فاریاب و  کهنوج -رودبار جنوب نیز آمار تصادفات بسیار بالا است. هنوز برای دوبانده شدن  جاده قلعه گنج از 10 کیلومتر تاکنون یک متر هم انجام نشده است. 

خارایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات آموزشی در جنوب این استان پرداخت و گفت: دانش آموزان جنوب این استان هزینه تهیه لباس فرم مدرسه ندارند و بسیاری از خانواده ها هم  به دلیل فقر مالی نمی‌توانند فرم مدرسه برای فرزندان‌شان بخرند بخصوص مردم قلعه گنج، رودبار جنوب، فاریاب و کهنوج که بسیار هم فقیرند.

هیچ امکاناتی برای دروس عملی در آموزشگاه ها وجود ندارد

عضو شورای عالی استان ها بیان کرد: برای دانش آموزان رشته کار و دانش در جنوب استان نیز امکانات لازم دروس عملی وجود ندارد به طور مثال برای رشته‌های مکانیک  ماشینی وجود ندارد که دانش آموز بتواند به طور عملی یاد بگیرد رادیاتور ماشین چگونه باز و بسته می شود و  تنها به صورت تئوری آموزش می‌بیند یاد در صورتی که  این رشته ها باید به  صورت عملی آموزش داده شوند. 

خارایی عنوان کرد: برای دروس علوم تجربی نیز در مدارس جنوب استان آزمایشگاهی برای آموزش عملی وجود ندارند. به طور مثال دانش آموزان برای تشرح و عملکرد قلب و کلیه ماکتی در اختیارشان نیست و تنها با دیدن تصویر متوجه درس نمی شوند. حتی بسیاری از مدارس کامپیوتری برای آموزش و فضایی برای ورزش کردن دانش آموزان نیست.

وی مشکل دیگر جنوب استان را سوخت دانست و گفت: مردم در جایگاه ‌های سوخت ساعت‌ها در صف هایی 2 کیلومتری می مانند که متاسفانه در این باره هم هیچکس پاسخگو نیست  و تنها سهمیه هر خودرو 20 لیتر است که با توجه به بعد زیاد مسافتی در استان جوابگوی نیاز مردم نیست. متاسفانه برجایگاه های سوخت هیچگونه نظارتی نیست که قاچاق سوخت صورت نگیرد.  حتی نمایندگان مجلسی که عضو کمیسیون انرژی هستند به دلیل نزدیک شدن به انتخابات فقط سکوت کرده اند که مبادا افراد سودجو از آنها ناراحت شوند.

گفت وگو: مریم بازوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز