خبرگزاری کار ایران

انتقاد نماینده مردم یزد از وزیر گردشگری؛

علت توزیع ناعادلانه بودجه طرح‌های میراثی و گردشگری چیست؟ / توزیع بودجه در سایه روابط نه ضوابط

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۶۸۴

نماینده مردم یزد در مجلس و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص علت توزیع ناعادلانه بودجه برای طرح های میراثی و گردشگری از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور طرح سوال کرد.

به گزارش ایلنا از یزد، «وضعیت نامناسب بافت های تاریخی کشور در سایه ضعف مدیریت»، «نبود برنامه و اولویت کاری برای بازسازی، حفظ و نگهداری بافت های تاریخی»، «توزیع بودجه در سایه روابط نه ضوابط» همچنین «کاهش سرمایه گذاری در راستای توسعه صنعت گردشگری» از جمله موارد مطرح شده از سوی محمدصالح جوکار در خصوص وضعیت بافت تاریخی در کشور است.

نماینده مردم شریف یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس طی ماه های گذشته نسبت به رسیدگی و توجه ویژه به بافت تاریخی ارزشمند در کشور و مخصوصا شهر جهانی یزد تاکید داشت و پس از زخم سنگینی که سیل های اخیر بر پیکره بافت تاریخی یزد برجای گذاشت، گلایه هایی را نسبت به بی توجهی های وزیر میراث فرهنگی مطرح کرد.

جوکار همچنین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان یزد که پس از وقوع سیل و خسارت های آن در استانداری برگزار شد، ضمن گلایه از بی برنامگی وزیر میراث فرهنگی برای حفظ این بافت ارزشمند، گفته بود آقای وزیر که می‌گویند من نسبت به بافت میراثی دغدغه خاطر دارم حتی یک حکم هم برای این بافت به مجلس ارائه نکرده که در بودجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید اجازه تعمیر به ساکنان بافت تاریخی داده شود، عنوان کرد: باید به مردم اجازه دهیم تا ورود کنند و نسبت به افزایش ایمنی خود ساختمان های خود در بافت تاریخی اقدام کنند. درخواست داریم که زیاد به این خانواده ها سخت گرفته نشود تا با این کار بتوانیم بافت تاریخی را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز