خبرگزاری کار ایران

مدیر بورس منطقه‌ای یزد عنوان کرد ؛

رتبه چهارم بورس یزد در کشور از ارزش معاملات/ ۱۸ شرکت یزدی در بورس و فرابورس فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۳۲۸

مدیر بورس منطقه‌ای یزد با اشاره به اینکه استقبال مردم نسبت به بورس در حال افزایش و رو به احیا می باشد گفت: ۱۸ شرکت یزدی در بورس و فرابورس پذیرفته شدند و در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدحسن ابوترابی اظهار داشت: در حال حاضر صنعت فولاد، پتروشیمی و کشاورزی و  دیگر بخشها در بورس فعال هستند و  خودرو و سیمان نیز مهمترین تولیدات صنعتی است که در حال حاضر در بورس کالا خرید و فروش می شود.

وی اضافه کرد: اگر چه بورس در یک مقطع زمانی افت و خیز داشت و برخی افراد متضرر هم شدند اما با توجه به نوع کالاهایی که هم اینک از طریق بورس عرضه می شود می توان خرید و فروش های باصرفه تر و ارزانتری را در مقایسه با بازار خارج از بورس انجام داد.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد ادامه داد: در حال حاضر مردم می توانند به راحتی سیمان مورد نیاز، خودرو مورد علاقه و سایر محصولات را از بورس کالا با قیمت منصفانه و قیمت گذاری دستوری با رقابتی که از طریق بورس کالا بین خریداران و فروشندگان ایجاد می گردد خریداری نمایند که باعث بهبود و رضایت سهامداران می گردد .

ابوترابی افزود: اکنون ۳۵ ایستگاه معاملاتی در استان وجود دارد و کارگزاران به منظور دسترسی بهتر مردم، در گستره جغرافیایی گسترده تری فعالیت می کنند و در تمامی شهرستانهای استان فعال هستند.

وی بازارهای فعال در بازار سرمایه استان یزد را شامل بازار  بورس اوراق بهادار،  بازار فرابورس، بازار بورس انرژی و بازار بورس کالا  اعلام و یادآور شد: محصولات و ابزارهای مالی قابل معامله در بازارها متفاوت می باشد .بدین منظور شناختی که عموم مردم از بورس دارند بازار بورس اوراق بهادار می باشد و سایر  بورس ها کمتر مورد توجه بوده است.

ابوترابی با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۹ هزار سهامدار جدید وارد بورس یزد شدند گفت: در  ۵ ماهه سال ۱۴۰۱ حجم کل سهام مبادله شده برابر ۶ هزار و ۳۷۷میلیون سهم به ارزش ریالی ۳۸ هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای یزد شاخص کل بورس یزد در سال جاری را یک میلیون و ۴۲۴ هزار مورد اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بورس منطقه ای یزد، از لحاظ ارزش معاملات رتبه ۴ را در میان بورسهای مناطق کل کشور اخذ نموده و در سال ۹۹، رتبه ۷ و در تیر ماه ۱۴۰۱، رتبه ۶ را داشته است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز