خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان خبر داد؛

اشتغال ۲۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری/ تجهیز و تکمیل ۱۰ بیمارستان در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۶۰۸

استاندار خوزستان از اشتغال ۲۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری میزان اشتغال ایجاد شده به ۶۰ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از خوزستان، صادق خلیلیان امروز یکشنبه ۶ شهریورماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته دولت اظهار کرد: در یکسال گذشته دولت دستاوردهای بزرگی از جمله رشد اقتصادی، توسعه صادرات و اقدامات متنوعی در طرح‌های عمرانی داشته است.

وی افزود: اَبَر پروژه آب غدیر که بهره‌برداری آزمایشی آن آغاز شده ۵۲ درصد آب استان را تأمین می‌کند و به‌زودی آب باکیفیت به خانه‌های مردم سرازیر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: پروژه‌هایی در زمینه تسریع اجرای پروژه‌های راه‌سازی برای اتصال خوزستان به استان‌های مرکزی و شرقی در حال انجام بوده که باعث توسعه استان از نظر گردشگری و دیگر بخش‌ها می‌شود.

خلیلیان بیان کرد: مراحل اجرایی تجهیز و تکمیل بیش از ۱۰ بیمارستان، بهره‌برداری از مگا ای سی یو بیمارستان گلستان و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی علوی آبادان که بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر آن نیز آماده بهره‌برداری از است از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه خانه هنرمندان نیز آماده بهره‌برداری است، ‌ افزود: در حوزه اشتغال نیز چند کار هم‌زمان انجام شده و ۳۰ هزار میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه در اختیار توسعه صنایع و واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی قرار گرفت و درعین‌حال ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز اخیراً به خوزستان اختصاص یافته که به‌صورت قرض‌الحسنه پشتیبانی تولید و اشتغال استان خواهد بود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد در سال جاری فعال و باعث اشتغال شدند‌. در مجموع ۲۰ هزار اشتغال جدید در سال جاری ایجاد شده و تا پایان سال جاری به حدود ۶۰ هزار شغل خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ۲۲ هزار شغل ایجاد شد، ادامه داد: در زمینه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و صنایع مرتبط و تکمیل زنجیره‌های تولید در بخش صنعت و کشاورزی را نیز مورد حمایت قرار خواهیم داد.

خلیلیان از آماده بودن یک طرح شیلات در هندیجان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه علاوه‌ بر نمایش دستاوردهای دولت در یکسال گذشته مایحتاج خانوار و مواد غذایی نیز عرضه می‌شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر زائر از طریق خوزستان در اربعین حسینی شرکت کنند، تصریح کرد: نصب مه‌پاش، ساماندهی پارکینگ و حمایت از مواکب و بهبود امکانات زیرساختی از دیگر اقدامات انجام شده برای اربعین حسینی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز