خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا مطرح شد؛

استاندار قم: راهی جز اصلاح امور نداریم/ مانعی برای حضور سلایق سیاسی مختلف در انتخابات سال بعد نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۵۴۴

استاندار قم در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد مدیرکل علوم پزشکی استان قم، گفت: بنده هم ممکن است تصمیمی گرفته باشم که اگر ایرادی داشته باشد حاضرم بپذیرم و آن را اصلاح کنم؛ اصلا غیر از این راهی نداریم که راه و مسیر درست را برویم؛ و باید با کمک هم برویم تا ان شاءالله این اتفاق که حرکت در مسیر درست باشد، بیافتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در نشست خبری با خبرنگاران استانی به‌مناسبت فرارسیدن هفته دولت، در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم و اقدامات در دست انجام توضیح داد.

در بخشی از  این نشست خبری،  استاندار قم در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در قم، مبنی بر این که «ابتدای انتصاب شما به عنوان استاندار قم، وعده داده شد که از همه ظرفیت های استان برای پیشبرد امور بهره خواهید برد اما انتصابات شما عملا این موضوع را نشان نداد؛ حال با این روند، کسانی که سلایق سیاسی متفاوت از دولت آقای رئیسی دارند و مشخصا با اصولگرایان همفکر نیستند، آیا می توانند امیدوار باشند که در انتخابات سال بعد مجلس شورای اسلامی، میدان رقابت داشته باشند؟»، اظهار داشت: حضور سلایق سیاسی مختلف در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال بعد، حتما از طرف ما مانعی نیست.

وی افزود: در مورد بکار گیری سلایق مختلف در بحث مدیریتی استان، بنای ما استفاده از افرادی است که بضاعت و توانمندی لازم در آنها وجود داشته باشد و به همین جهت از آن ها استفاده شد و اگر نگاه شما به مدیران دولت گذشته است که عملکردشان مشخص است.

استاندار قم افزود: اما اگر ابهامی در خصوص مدیر خاصی در استان قم دارید چنانکه سئوال شد آیا شهامت عزل و برخورد با مدیری که کارآیی لازم را ندارد، دارید؟ باید بگویم اینجا دیگر نیاز به شهامت نیست بلکه وظیفه ما حکم می کند که با چنین مدیری تذکرات لازم را داده و پیگیری های بعدی را انجام دهیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: برای انتخابات سال بعد، مسیر رقابت سالم برای همه گروه های سیاسی فراهم بوده و از جانب ما اصلا نگران نباشید؛ در طول تاریخ جمهوری اسلامی هم همواره تضارب آرا و تضارب افکار بوده و هر دوره کسی آمده است؛ چون بحث تغییر و تحول مدیران هم بود باید بگویم که تغییر و تحولات دولت قبل را بررسی کنید و تغییر و تحولات این دوره را هم بررسی کنید و بین خودتان و خدا قضاوت کنید.

وی افزود: هیچ مانعی برای سلایق سیاسی در انتخابات سال بعد نیست و همه سلایق سیاسی آزاد هستند؛ البته برخی جریانات سیاسی هم هستند که به راحتی اهانت می کنند و فحش می دهند که برابر قانون باید با آن ها برخورد لازم صورت گیرد و الا مسئله دیگری نیست؛ در استان قم هم فضای سیاسی و همدلی وجود دارد و انشاءالله در همین مسیر ادامه خواهیم داد.

 اگر تصمیمی گرفته باشم که ایراد داشته باشد حاضرم بپذیرم

  شاهچراغی  در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایلنا که پرسید «اگر امروز آقای استاندار متوجه شود که مدیرکل علوم پزشکی استان قم، کارآیی لازم را برای خدمت مطلوب و شایسته به مردم ندارد، آیا این شهامت وجود دارد که نسبت به عزل او اقدام شود؟ و همچنین اگر چند خبرنگار قم شما را دعوت کنند که در ساعتی نامشخص، بازدیدی از بیمارستان های قم داشته باشید و روند خدمت رسانی را از بیماران و همراهان بیمار بپرسید تا کیفیت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی برای شما مشخص شود، آیا این دعوت را می پذیرید؟» پاسخ داد: اینکه سئوال شد آیا شهامت عزل و برخورد با مدیری که کارآیی لازم را ندارد، دارید؟ باید بگویم اینجا دیگر نیاز به شهامت نیست بلکه وظیفه ما حکم می کند که با چنین مدیری تذکرات لازم را داده و پیگیری های بعدی را انجام دهیم اما چون در خصوص عملکرد دکتر مصری مدیرکل علوم پزشکی استان قم اسم بردید باید بگویم که حوزه درمان و خدمت رسانی در آن، فارغ از این که چه شخصی مدیرکل باشد، یک حوزه وسیعی است که خدماتش هم برکسی پوشیده نیست.

وی افزود: حالا اگر به صورت مستند و مستدل مطرح شود که مدیری در مسیر خدمت خود، کاری را به صورت خوب و شایسته انجام نداده، هر کسی که می خواهد باشد، وظیفه اخلاقی و شرعی و قانونی ما حکم می کند که لازم است در ابتدا تذکر دهیم و در مرحله بعد پیگیری کنیم و در نهایت به وزارتخانه مربوطه عملکردش را انتقال دهیم.

 شاهچراغی افزود: در همه حوزه ها و دستگاه ها هم ممکن است شاهد چنین چیزی باشیم؛ مثلا رئیس دستگاهی توجه نمی کرده و خودمان رأسا ورود کردیم و مسیر این کار فراهم است.

استاندار قم تصریح کرد: ممکن است در یک جایی تصمیمی گرفته شده باشد اما درست نبوده باشد و بعید هم نیست، چون هر تصمیمی الزاما این نیست که درست باشد؛ بنده هم ممکن است تصمیمی گرفته باشم که اگر ایرادی داشته باشد حاضرم بپذیرم و آن را اصلاح کنم؛ اصلا غیر از این راهی نداریم که راه و مسیر درست را برویم؛ و باید با کمک هم برویم تا ان شاءالله این اتفاق که حرکت در مسیر درست باشد، بیافتد.

  تمام مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در دست اجرا قرار گرفته است

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته دولت برای پردازش اقدامات انجام شده یک فرصت مناسب است، اظهار کرد: دولت سیزدهم در مسیر شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهید رجایی و باهنر گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است دولت به وظیفه اصلی خود نسبت به خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد، عنوان کرد: خوشبختانه در مجموعه مدیریت استان نیز همکاری و هماهنگی مطلوبی شکل گرفته است که نتیجه آن افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه میراث‌دار مشکلاتی از گذشته بوده‌ایم، مطرح کرد: در این مدت گره‌های زندگی مردم را شناسایی کردیم و بخشی از آن را در قالب سفر رئیس جمهور و بخشی از آن را با استفاده از اختیارات مجموعه مدیریت استان برطرف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است مشکلات را در جغرافیای موضوع بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بوده است هر مصوبه‌ای که در این مدت داشته‌ایم به طور کامل ثبت و ارزیابی شده است.

شاهچراغی ادامه داد: با انجام ارزیابی‌های منظم، در لحظه می‌دانیم که چه تعدادی از مصوبات اجرایی، چه تعدادی در مسیر اجرا و حتی چه تعدادی قابلیت اجرایی شدن ندارند.

وی با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال شناسایی نیازهای مردمی که بعد از سفر نخست به وجود آمده است هستیم تا در قالب سفر دوم آن‌ها را ارائه دهیم.

استاندار قم با بیان اینکه عمده مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در مسیر اجرا قرار گرفته است، یادآور شد: تمام اقدامات انجام شده طی ماه‌های گذشته در مسیر پیشرفت و آبادانی استان قم در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات دغدغه عمومی و نیازهای مردم و استان است، بیان کرد: اولویت ما به سرانجام رساندن بخشی از پروژه‌هایی است که در دل جامعه وجود دارد و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

شاهچراغی با بیان اینکه تمام توانایی و ظرفیت ما در اختیار مدیریت شهر و روستایی است، ابراز کرد: در سفر رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت در تامین اعتبار از جدولی که تنظیم کرده است جلوتر است و برنامه‌ریزی ما این است در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تمام اعتبارات سفر را جذب کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌ها گذشته طولانی مدتی را دارند، اظهار داشت: منوریل، مترو، فرودگاه، بافت فرسوده، خانه‌های زیردکل، چهل اختران، دروازه ری، پروژه‌های اطراف حرم، شاهزاده اسماعیل، ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی و ... ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی از انجام پروژه جمع‌آوری ریل‌های متروکه یاد کرد و گفت: این خط عملا قابلیت استفاده نداشت و آسیب‌های اجتماعی متعددی نسبت به آن گزارش شده بود و علی‌رغم تمام مشکلات این پروژه انجام و شهرداری متولی جایگزاری آن است.

شاهچراغی با بیان اینکه مسکن یکی از مشکلات استان و شعار دولت بوده است، عنوان کرد: گزارش راه و شهرسازی تا به امروز مبنی بر ثبت نام ۱۲۸ هزار نفر برای مسکن است که از این تعداد ۹۲ هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد هم متاهلین هستند و هم افراد مجردی که مطابق قانون شرایط لازم را داشته‌اند.

استاندار قم با اشاره به اینکه در استان قم ۴ هزار و ۸۰۰ واحد در دست اجرا داریم، مطرح کرد: عمده این واحدها در پردیسان است و درصد پیشرفت آن‌ها از ۱۰ درصد الی ۹۰ درصد متغیر است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش ما بر این است شرایطی مهیا کنیم تا افرادی که در بافت فرسوده هستند نسبت به اصلاح مسکن اشتیاق بیش‌تری داشته باشند.

شاهچراغی با تاکید بر لزوم دسترسی مردم به تمام فضاهای مورد نیاز، خاطرنشان کرد: در طرح‌ ۵۶۰ هکتاری هیچ مشکلی در دسترسی به فضاها و عرض معابر نداریم.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۵۶۰ هکتاری آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه ۳۲ الی ۳۵ هزار نفر را اسکان خواهد داد و ازجمله ویژگی‌های آن این است که طراحی تمام واحدها تا ۵ طبقه است.

استاندار قم از پروژه کارخانه چادر مشکی یاد کرد و گفت: در راستای این پروژه ۳۲ میلیون دلار ارز برای پرداخت به بانک عامل ابلاغ شده است و ساختمان و سوله‌های آن درحال احداث و دستگاه‌های آن درحال وارد شدن است که بخشی از نیازهای کشور را پاسخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردمی نقش بسیار مفیدی در برطرف کردن مشکلات جامعه دارند، یادآور شد: دولت در زمینه‌های اقتصادی و رفع مشکلات مردمی از سازمان‌های مردمی استفاده خواهد کرد، همان‌طور که گروه‌های جهادی در موارد مختلف همیشه در صحنه هستند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در حوزه مقابله با اعتیاد مردم حضور فعالی دارند، بیان کرد: هیچ محدودیتی برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد قائل نیستیم و درحد توان از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما در مرحله نخست کمک به مدیریت شهری است، ابراز کرد: در پروژه‌های شهری، بافت فرسوده، سکونت‌های غیر رسمی، خانه‌های زیردکل که به ظاهر مسئولیت ذاتی مدیریت شهری است به دلیل اینکه به طور مستقیم با مردم در ارتباط است از مجموعه مدیریت شهری حمایت خواهیم کرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه در دوره قبلی پروژه فرودگاه قم وضعیت مشخصی نداشته است، اظهار داشت: متاسفانه سنگ بنای پروژه فرودگاه قم از ابتدا درست گذاشته نشده است.

وی با بیان اینکه این پروژه درخواست اکثریت مردم و مراجع قم است، عنوان کرد: فرودگاه قم و منوریل در سیر برنامه تامین منابع در دولت قرار گرفته و مصوبات آن انجام شده است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه مدیران موفق و پرتلاشی در استان فعالیت دارند، مطرح کرد: خوشبختانه سن مدیریت در استان قم ۸ سال جوان‌تر شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که در دولت سیزدهم فرودگاه به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: دولت آمادگی لازم برای ورود به این پروژه را دارد و با یک شرکت داخلی و خارجی صحبت و توافقات انجام شده است.

استاندار قم با اشاره به اینکه ورزش یک ظرفیت بی‌نظیر برای نشاط اجتماعی است، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که بخش‌های پروژه‌های ورزشی مانند پروژه ورزشگاه ۴ هزار ۵۰۰ نفری پردیسان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در موضوع باشگاه‌های فردوس و شیمیدر فعالیت‌های متعددی صورت گرفته است تا به بخش خصوصی کمک شود؛ تمام عزم و تلاش ما بر این است که موانع از پیش روی هر تیمی که به جذب جوانان و نوجوانان استان کمک می‌کند، برداشته شود.

شاهچراغی با بیان اینکه در پروژه مترو قرار بود از تهران قطار بگیریم، یادآور شد: متاسفانه این اقدام از نظر فنی با مشکل مواجه شد و نهایتا مقرر شد تامین اعتبار لازم از طرف دولت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دولت تعهدات لازم در پروژه متروی قم را پذیرفته است، ابراز کرد: بخشی از اقدامات متروی قم انجام شده و مابقی نیز در دست انجام است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت به اجرای این پروژه به طول ۶.۸ کیلومتر مصمم است، ابراز کرد: در موضوع منوریل از محل تهاتر نفت تعیین تکلیف شده است و از این بعد این پروژه درگیر مباحث فنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قم دومین استان موکب‌دار در کشور عراق است، اظهار داشت: از استان قم ۱۴۵ موکب به مناسبت اربعین حسینی در کشور عراق و ۵ موکب نیز در مرز مهران خدمات می‌دهند.

شاهچراغی با بیان اینکه موضوع اربعین یک کار کاملا مردمی است، عنوان کرد: حمایت‌های لازم از مردم در این راستا انجام می‌شود اما نمی‌خواهیم مردمی بودن آن از بین برود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد شرایط مناسب‌تری در استان قم برای زائران اربعین هستیم، مطرح کرد: امسال برای اسکان زائرین مسجد مقدس جمکران مبنا قرار گرفته و حدود ۲۵ روز برنامه‌ریزی دقیق انجام شده است که امکان ادامه آن نیز وجود دارد.

استاندار قم با بیان اینکه تمام شرایط برای استقبال از زائرین مهیا شده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بر این است که اقامت زائرین ایرانی در قم به مدت ۲۴ ساعت و زائرین خارجی ۳ شبانه روز است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدیری نمی‌تواند پاسخ‌گو نباشد، تصریح کرد: بعد از موضوع طالبان شاهد خیز ورود افغانستانی‌ها به کشور بوده‌ایم.

شاهچراغی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای اتباع در سطح ملی انجام می‌شود، یادآور شد: مقرر گردیده است برای افرادی که به طور غیرمجاز به کشور وارد شده‌اند هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف انجام شود و نیروی انتظامی متولی این موضوع است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است کارگروه دریاچه نمک ذیل ستاد ملی تالاب‌های کشور تشکیل شود، ابراز کرد: دستگاه‌های مختلفی برای دریاچه نمک قم نظراتی دارند که باید بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

استاندار قم با بیان اینکه امکان تامین مسکن برای ساکنین خانه‌های زیر دکل برق وجود ندارد، اظهار داشت: اقدامات کارشناسی برای جابجایی دکل‌های برق انجام شده است و به دنبال تحقق این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای این اقدام انجام شده است، عنوان کرد: مشخصات تمام پلاک‌های غیر رسمی استان درآمده و به دنبال تعیین و تکلیف وضعیت آن‌ها هستیم.

شاهچراغی از زمین‌های انتهای شهرک قدس یاد کرد و گفت: راه و شهرسازی و وزارت دفاع توافق کردند که این زمین‌ها برای نیروهای مسلح استفاده شود و تمام اتفاقات در دولت قبلی رقم خورده است.

وی اضافه کرد: این زمین‌ها به قیمت کارشناسی توسط نیروهای مسلح خریداری شده و هیچ ارتباطی به موضوع نهضت ملی مسکن ندارد.

استاندار قم با بیان اینکه تلاش ما بر این است در این دولت شاهد ترک فعل نباشیم، مطرح کرد: کسی که کاری را می‌تواند انجام دهد و از آن سرباز زند را نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به اینکه راه دسترسی موقت برای احیای نمایشگاه بین المللی داده شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه زنان سرپرست خانوار از اقدامات خیلی خوبی است که در قم انجام می‌شود که از این دست نمایشگاه‌ها حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز