خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به امور مردم اولویت اصلی مدیران قم باشد؛

تاکید استاندار قم بر تسریع در حل مشکلات مردم منطقه خلجستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۷۳۲

استاندار قم در سفر به بخش خلجستان بر تسریع در حل مشکلات مردم به عنوان اولویت اصلی مدیران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از قم، سید محمد تقی شاهچراغی در ادامه حضور میدانی خود به شهرستانها و بخش های استان، در بخش خلجستان حضور یافت.

استاندار قم در ابتدای این برنامه یک روزه، از پروژه احداث پل غیر همسطح سه راهی باغیک - دستجرد بازدید نمود و با تاکید بر اهمیت تسریع در انجام فرآیندهای عملیاتی این پروژه، اظهار کرد: سهولت در رفت و آمد اهالی منطقه و کاهش تصادفات و خطرات از آثار مهم احداث این پل است.

شاهچراغی هم چنین در بازدید از روستای عیسی آباد بخش خلجستان ضمن دیدار با اهالی و بازدید از طرح گسترش امامزاده زکریا (ع) در این روستا، تصریح کرد: توجه به طرح های فرهنگی و زیارتی یکی از اولویت های اصلی مسئولان در راستای توسعه متوازن استان می باشد.

وی در ادامه حضور خود، ضمن دیدار با اهالی روستای وشاره، برخی مشکلات مردم روستا را نیز مورد بررسی قرار داد.

استاندار قم در دیدار با خانواده شهید صحرانورد در روستای وشاره و خانواده شهید دده بیگی در شهر دستجرد، با تاکید بر ضرورت ادامه مسیر و راه شهدا ، گفت: آرمان های شهدا، فداکاری و ایثار خانواده شهیدان چراغ راه خدمت به مردم و نظام است.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم اشاعه این فرهنگ در بین نسل جوان، افزود: تهیه فهرست جامعی از وصیت نامه شهدا در هر بخش و روستا و قرائت این وصیت نامه ها در مجامع عمومی همچون نماز جمعه در انتقال آرمان های شهدا به نسل آینده موثر خواهد بود.

مشکلات واگذاری زمین در کوی گلستان شهر دستجرد از دیگر موضوعات مورد توجه استاندار در این سفر بود که طی حضور آقای شاهچراغی در این شهر و پس از ادای احترام به شهدا در یادمان شهدای گمنام شهر دستجرد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و استاندار قم دستورات لازم مبنی بر تسریع در اقدامات قانونی و استفاده از ظرفیت های ملی و استانی در این مورد را صادر کرد.

حضور در مسجد اعظم شهر دستجرد و مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهر دستجرد، بازدید از مدرسه علمیه سجادیه دستجرد و حضور میدانی در شهرک گلخانه ای رزبند این بخش از جمله برنامه های استاندار قم در این سفر بود.

استاندار قم همچنین در جلسه شورای اداری بخش خلجستان که در محل بخشداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت حل مشکل آب در بخش های روستایی، اظهار کرد: راهکارهای عملی ممکن احصاء شود و با اخذ نظرات کارشناسان و استفاده از ظرفیت معتمدین محلی در زمینه حل این معضلات اقدام شود.

شاهچراغی همچنین با بیان مشکلات حوزه مسکن، ادامه داد: از ظرفیت های اراضی ملی و طرح جهش تولید مسکن در روستاها استفاده شود تا این مشکل نیز برطرف شود.

موضوع کمبود پزشک و خدمات سرپایی حوزه بهداشت و درمان نیز از جمله مسائل مورد تاکید استاندار قم بود، که مقرر شد تا دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در این زمینه حداقل نیازهای بخش را تامین کنند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین به حضور جمعیت های فصلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: تامین نیازهای ضروری ساکنین محلی باید مورد توجه قرار گرفته و نیز ایجاد بستر های گردشگری مطابق با اقلیم و فضای فرهنگی قم بایستی مورد نظر باشد.

وی در پایان با اشاره با اینکه تامین نیازهای ضروری و اساسی مردم اولویت است، خاطر نشان کرد: مدیران وظیفه دارند در این مسیر گام های موثر بردارند و از ظرفیت های مردمی نیز در این راه استفاده کنند.

در این جلسه مسائل و مشکلات منطقه توسط بخشدار خلجستان مطرح و تصمیماتی با حضور استاندار اتخاذ و دستورات لازم داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز