خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم خبر داد؛

تأیید صلاحیت بیش از ۹۲ درصد کاندیداهای شوراهای شهر در قم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۵۹۸

فرماندار قم گفت: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم ۴۹۰ نفر ثبت نام کرده بودند که از این بین ۱۵ تن انصراف و ۳۹ تن نیز رد صلاحیت شدند و ۴۳۶ نفر برای رقابت نهایی در انتخابات شورا تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از وبسایت استانداری قم، مرتضی حیدری با اشاره به روند تأیید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان قم، اظهار داشت: تعداد رد صلاحیت نامزدهای شوراهای شهر و روستا در قم کمتر از ۸ درصد بود و به این افراد به مدت ۴ روز فرصت داده شده تا به هیات نظارت انتخابات استان شکایت خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: از ۳۹ فرد رد صلاحیت شده ۲ تن زن و ۳۷ تن مرد هستند و از مجموع ۴۳۶ نامزد تایید صلاحیت شده ۵۲ تن زن و ۳۸۴ نفر مرد هستند.

فرماندار قم با بیان این که طبق ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی به تمامی افراد ثبت نام شده رد یا تایید صلاحیت‌شان ابلاغ شده است، گفت: تبلیغات نامزدهای شوراهای شهر و روستا طبق ماده ۷۵ آیین نامه اجرایی به میزان ۷ روز از ۲۰ خرداد تا ۲۶ خردادماه انجام خواهد شد و هیات های نظارت، بازرسی و انتخابات با تبلیغات زودرس برخورد و اسامی این افراد به قوه قضاییه اعلام می شود.

وی ادامه داد: تفاوتی بین تبلیغات زودرس در فضای مجازی با فضای فیزیکی نیست و تبلیغات فضای مجازی به خاطر قابلیت مکتوب بودن لطمه بیشتری به نامزدهایی خواهد زد که قصد تبلیغات زودرس داشته باشند.

حیدری یادآور شد: هیچکدام از اعضای کنونی شورای شهر قم رد صلاحیت نشدند و فقط دو تن از این افراد برای دوره جدید ثبت نام نکرده اند و علت رد صلاحیت ۳۹ فرد دیگر نیز مسائل اعتقادی نبوده و علت آن داشتن پرونده در محاکم چهارگانه بوده است.

استان قم شامل پنج بخش جعفرآباد، سلفچگان، خلجستان، کهک و مرکزی است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز