خبرگزاری کار ایران

استاندار قم خبر داد:

اختصاص ۳۶هکتار زمین برای توسعه شهرستان جعفریه استان قم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۴۹۸

استاندار قم گفت: باهدف توسعه شهر و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن جعفریه ۳۶ هکتار زمین به این شهرستان اختصاص می یابد.

به گزارش ایلنا از قم، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه رسیدگی به مشکلات شهرستان جعفرآباد در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان افزود: به دلیل بی‌توجهی به موقوفات این منطقه در سال‌های گذشته مانع از توسعه شهرستان جعفریه شده بود که در این جلسه رفع مشکل را پیگیری کردیم.

وی گفت: با تاکید و نظر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) مبنی بر اینکه به هر شکلی که مقدور است شهر جعفریه از بن‌بست خارج شود، به همین منظور قطعه زمینی با همکاری تولیت به طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

وی بابیان اینکه بر اساس توافق انجام‌شده قرار شد سه قطعه زمین به مساحت ۳۶ هکتار از  موقوفات حرم به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد، بیان داشت: بر اساس توافق قرار شد در مرحله اول بیش از ۸ هکتار از زمین‌ها با توافق راه و شهرسازی به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یابد و ما به ازای آن نیز در نقطه دیگری از شهر قطعه زمینی به آستان مقدس زمینی واگذار شود.

وی ادامه داد: باهدف خارج شدن شهر جعفریه از بن‌بست ۲ قطعه زمین دیگر هم برای توسعه شهر از طرف حرم واگذار خواهد شد.

 استاندار قم در خصوص موقوفات پلاک ۱۱۸ که وقف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است افزود: در این زمینه هم قرار شد در چارچوب توافقی در ازای واگذاری زمین‌های این پلاک به مردم؛ قطعه زمینی با ارزش یکسان در یک نقطه استان به حرم واگذار شود.

وی به درمانگاه وقفی حرم در شهرستان جعفریه اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ایجاد بیمارستانی در مقیاس نیازهای درمانی شهرستان جعفرآباد هستیم که برای این موضوع نیازمند همراهی وزارت بهداشت برای تامین منابع برای این درمانگاه هستیم.

استاندار  قم افزود: ساختمان این مرکز درمانی که از سال‌های گذشته استفاده‌نشده، نیازمند بهسازی، تجهیز و حضور نیروی انسانی است و با توجه به تاکید تولیت آستان مقدس برای ارائه خدمات حداکثری درمانی به دنبال اخذ مجوز بیمارستان برای این مرکز درمانی هستیم.

وی با اشاره به تمرکز اصلی بر استفاده حداکثری از ظرفیت این مرکز درمانی است گفت: قرار شد در یک ماه آینده وضعیت این درمانگاه که متعلق به تولیت حرم مطهر است تعیین تکلیف شود تا چگونگی راه‌اندازی و استفاده از آن مشخص شود. 

شاهچراغی افزود: در حال حاضر مرکز جامع سلامت و درمانگاه موجود شهرستان جعفریه باهدف پاسخگویی به نیازهای درمانی مردم منطقه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

گفتنی است از ابتدای دهه ۹۰ به دلیل نبود زمین امکان تولید مسکن در شهر جعفریه نبود که با واگذاری حدود ۸ هکتار در مرحله اول امکان ساخت مسکن برای ۳۰۰ خانوار فراهم می‌شود.

همچنین با توجه به الزام قانونی بر خروج دامداری‌ها از داخل شهر جعفریه طی این توافق مشکل ۱۰۰ دامداری و اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر حل‌شده است.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به‌ شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس قم از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده‌ است.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تَن با ۲ گویش فارسی‌وترکی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز