خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

تصمیم‌گیری درباره باغستان و بافت سنتی قزوین از وزارتخانه به استان واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۶۲

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در رابطه با مسایل مطرح شده در جلسه درباره باغستان و بافت سنتی تصمیم‌گیری از سطح وزارتخانه به سطح استان منتقل می‌شود و هر تصمیمی استان و مدیرکل براساس مقتضیات داشته باشد مورد تایید ما است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید عزت الله ضرغامی در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: شنیده بودم قزوین شهری روشنفکری، نخبگانی و با درک سیاسی و اجتماعی بالا است و امروز به این قضاوت قطعی رسیدم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد وزارتخانه و همه نهادهای دست اندرکار در برنامه‌های توسعه کشور هستند و وجود آن‌ها ضروری است.

وی بیان کرد: اگر اعتقادمان نسبت به قزوین این است که شهری تاریخی است تردید نکنید که شهری تاریخی است و کسی مخالف این موضوع نیست و قزوین ریشه دار است و این تاریخی بودن تمامیت و کلیت است.

این مسئول افزود: کسانی که تصور می‌کنند بافت یا معمار و مهندسی تاریخی مانع توسعه است اشتباه است، زیرا در واقع این نوع معماری موافق توسعه است که با مشاهده سازه‌های مهندسی این امر قابل تایید است.

ضرغامی اظهار کرد: در استان براساس تمام مصالح موجود باید تصمیم بگیریم، البته ممکن است تصمیمات همه را صد در صد راضی نکند ولی باید به شکلی باشد که از هر تصمیم دیگری بهتر و مورد قبول باشد و همه جوابت در نظر گرفته شود تا باری از دوش استان برداریم.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی، گردشگری و صنایع دستی قزوین فوق العاده است و باید از این ظرفیت استفاده کرد، ۹۰ درصد شاغلین صنایع دستی زنان هستند و باید اعتبارات موجود در این راستا را به کار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز