خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار تنها بازمانده هنر قفل سازی قزوین در وزارتخانه میراث فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۸۵۵

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین از برگزاری نمایشگاه آثار استاد حسن کوکبی پیشکسوت هنر قفل‌سازی سنتی این استان در ساختمان وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبرداد.

به گزارش ایلنا، سیدمیثم حصاری با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که به منظور معرفی هنر قفل‌سازی سنتی قزوین و استاد حسن کوکبی به عنوان تنها بازمانده و گنجینه زنده بشری این هنر برگزار شده، تعداد ۱۰۰ اثر از آثار منحصربه فرد و هنر دستان خلاق این هنرمند  شامل قفل و تندیس از جنس آهن، برنج و مس به نمایش درآمده‌است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی قزوین اظهار کرد: این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ از ساعت  ۹ صبح الی ۱۶ در ساختمان وزراتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واقع در تهران، خیابان آزادی تقاطع بزرگراه یادگارامام برای بازدید علاقمندان دایر است.

وی عنوان کرد: مهارت قفل‌سازی سنتی قزوین به شماره ۱۱۱ در فهرست  آثار ناملموس و استاد حسن کوکبی هنرمند پیشکسوت این حرفه و تنها بازمانده هنر قفل سازی قزوین با عنوان «گنجینه زنده بشری در قفل سازی سنتی» با شماره ۳۲ در فهرست «حاملان میراث ناملموس» به ثبت رسیده است. 

این مسئول ادامه داد: استاد حسن کوکبی در سال ۱۳۳۳ در قزوین متولد و از ۷ سالگی در کارگاه پدری مشغول به کار شد و از همان زمان دم دادن به فلز را شروع کرد و تاکنون به این حرفه ادامه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز