خبرگزاری کار ایران

از ۲۵ تا ۳۰ آذرماه ؛

نمایشگاه هنر‌ها و صنایع دستی در قزوین برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۶۹۱

نمایشگاه هنر‌ها و صنایع دستی ۲۵ آذر ماه در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه هنر‌ها و صنایع دستی استان در روز‌های ۲۵ تا ۳۰ آذرماه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اضافه کرد: این نمایشگاه در سرای شترخان در مجموعه تاریخی سعدالسلطنه قزوین برپا می‌شود.

خزائلی افزود: از هنرمندان استان‌های همسایه برای حضور دراین نمایشگاه دعوت شده است.

او اظهار داشت: ایجاد نشاط اجتماعی و کمک به هنرمندان برای نمایش و فروش آثار و محصولات هنری از اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

خزادلی در ادامه از انتخاب قزوین به عنوان منطقه هشتم داوری مهر اصالت صنایع دستی خبر داد و گفت: براین اساس آثار ارسالی هنرمندان برای دریافت مهر اصالت از استان‌های قزوین، زنجان و گیلان از سوی داوران استان بررسی و داوری خواهد شد.

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

آینه کاری، گره چینی، گلیم، جاجیم، مسگری، سفال، بافتنی‌های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های دستی قزوین به شمار می‌روند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز