خبرگزاری کار ایران

کاهش تعداد معتادان متجاهر در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۸۸۹

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: تعداد معتادان متجاهر در این استان با ساماندهی کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رحمانی با اعلام این خبر گفت: برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کل معتادان متجاهر در سطح این استان به یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که نسبت به سال‌های گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ‌ ماده ۱۶ و همچنین پیگیری دستگاه قضایی و علوم پزشکی استان در راستای بهبودی معتادان در سایر کمپ‌ها سبب شده که این معتادان همانند گذشته از پراکندگی بالایی برخوردار نباشند.

رحمانی برای پیگیری در خصوص مجوزهای کمپ ماده ۱۶ در استان قزوین اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل منابع ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور علاوه بر چهار میلیارد تومان قبلی برای ساماندهی و مجوز کمپ ماده ۱۶ هزینه شده تا نواقص آن هرچه زودتر برطرف شود.

این مسئول در تعریف معتادان متجاهر گفت: شاخص یک معتاد متجاهر در تعریف ستاد مبارزه با مواد مخدر به افرادی اطلاق گفته می‌‎شود که کارتن خواب، ولگرد، بلامکان بوده و ادوات استعمال مواد مخدر به همراه داشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین تصریح کرد: خیلی از دستگاه‌ها و نهادهای دیگر معتقدند شکایت یک خانواده از اعضای معتاد نیز باید در قالب معتاد متجاهر پیگیری شود که دامنه فعالیت و تعداد معتادان را غیرواقعی نشان می‌دهد. 

وی یادآور شد: معتادان متجاهر در استان قزوین با کمک دستگاه‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خوبی  کنترل شده‌اند که تدوام این روند نیازمند حمایت و تعامل از سوی دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز