خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مالیاتی یزد در پاسخ به ایلنا:

بیش از نیمی از اظهارنامه های مالیاتی با عدد صفر بوده است/ سال گذشته 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در یزد وصول شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۴۹۸

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با اشاره به نگاه نادرست مردم در خصوص افزایش مالیات ها در سطح جامعه گفت: بیش از نیمی از اظهارنامه های مالیاتی با عدد صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی خورشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته فرهنگ سازی مالیات و ارتباط مالیات و رسانه اظهار داشت: در سنوات گذشته و سال جاری عملکردهایی داریم که در سطح کشور و مسائل درون استانی اتفاقات خوبی رقم زده و از ادارات برتر کشور در جذب اعتبارات درون استانی هستیم.

وی با بیان اینکه بنا را بر تقویت ساختارهای بودجه استان قرار دادیم ادامه داد: در سال گذشته برای عملکرد 1400 بالغ بر 100 درصد درآمدهای پیش بینی شده، اعتبارات خوبی نیر در جهت تقویت ساختار جذب شده و بین شهرداری ها و دهیاری ها و مناطق فاقد دهیاری و حاشیه نشین توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در عملکرد سال 98 در استان 330 میلیارد تومان اعتبار جذب شده افزود: در سال 99 نیز 619 میلیارد تومان اعتبار جذب شده و در سال 1400 نیز 1450 میلیارد تومان عوارض کالا و خدمات و 50 میلیارد هم عوارض آلایندگی بوده و در سه ماهه نخست سال جاری نیز 575 میلیارد تومان از محل اعتبارات توزیع شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه سرانه توزیع عوارض در یزد بیش از 4 برابر کشوری است اضافه کرد: عوارض حاصل از کالا و خدمات به نسبت جمعیت توزیع می شود و عوارض آلایندگی بر اساس میزان آلایندگی هر شهرستان توزیع خواهد شد.

وی در خصوص اظهارنامه های دریافتی تز اصناف و شاعبه های مالیاتی بین افکار عمومی عنوان کرد: در خصوص عملکرد سال گذشته در حوزه اصناف، بالغ بر 71 هزار اظهارنامه گرفتیم که در سال گذشته 56 هزار فقره بوده است اما در پوزهای بانکی به جهش خوبی در شناسایی دست یافتیم که در سال های قبل هیچ پرونده ای در این خصوص وجود نداشت.

خورشیدی با بیان اینکه تعداد زیادی هم در استان یزد شناسایی شده و با توجه به افزایش اظهارنامه ها در سال جاری گفت: از 71 هزار اظهارنامه دریافتی در سال جاری، 41 هزار اظهارنامه با مالیات صفر بوده که معادل 59 درصد از اظهارنامه ها را شامل می شود اما در سطح جامعه نگاه مردم بر افزایش مالیات است در حالیکه آمار ما چنین چیزی نیست.

وی با بیان اینکه 29 درصد از اظهارنامه ها مالیات زیر پنج میلیون تومان دارند تصریح کرد: مالیات های بالا برای واحدهایی است که گردش مالی بالایی دارند و بر اساس آنچه ثبت شده، 30 درصد از مالیات های ما مربوط به افزایش اظهارات مودیان است که با خوداظهاری برای پرداخت مالیات مراجعه دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه در تلاشیم تا مالیات های خرد کاهش یابد اضافه کرد: با جذب اعتبارات در سال گذشته مبالغی به حوزه ورزش و مدرسه سازی کمک شده و 44 میلیارد نیز به سازمان مدیریت برای کمک به حاشیه نشینی تخصیص یافته است و در مجموع آورده خوبی برای استان داشته است.

وی با اشاره به بهره مندی برخی موارد خیریه ای و کمک های خیرین در استان عنوان کرد: خوشبختانه معافیت های مالیاتی خوبی برای امور خیر و خیران استان تخصیص داده شده که همکاران ما در این زمینه همراهی و تعامل خوبی داشته اند.

خورشیدی در پاسخ به خبرنگار ایلنا پیرامون افزایش رقم مالیاتی سال جاری با توجه به افزایش 20 هزار اظهارنامه گفت: هنوز مشخص نیست که چه میزان افزایش ریالی در اظهارنامه ها داشته باشیم که به نظر می رسد در مردادماه مشخص و قابل ارائه باشد.

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه دغدغه نمایندگان استان بازگشت مالیات به استان است که تاکنون به درستی محقق نشده و نمایندگان استان گلایه دارند نیز گفت: در تلاشیم تا این موضوع مورد توجه جدی متولیان قرار گیرد و مسئولان نیز باید رایزنی های خود را داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته 70 میلیارد تومان فرار مالیاتی در یزد وصول شد ادامه داد:  120 پرونده مالیاتی مربوط به استان یزد در خارج از استان شناسایی شدند که در استان فعالیت دارند و پرونده مالیاتی را خارج از استان یزد تشکیل داده اند که تا کنون 180 میلیارد تومان آورده مالیاتی داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی درست مالیاتی برای مردم و بیان اینکه از تراکنش بانکی مالیات نمی گیریم اظهار داشت: تراکنش های بانکی حاصل از پوز مشمول مالیات نیست و مجموع تراکنش های درآمدی که مرتبط با پرونده مالیاتی است شامل مالیات می شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز