خبرگزاری کار ایران

شهردار نیاسر تاکید کرد:

غافلگیری از ورود بی سابقه میهمانانِ موسم گل و گلاب در نیاسر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۰۶۶

شهردار نیاسر گفت: : با وجود پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی، حضور این تعداد گردشگر از اقصی نقاط کشور، برقراری نظم و تردد به ویژه در ساعات صبح را با مشکل روبه رو کرد.

به گزارش ایلنا از کاشان، احسان کوزه گر با بیان این که شهر نیاسر یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران در میانه فصل بهار است اظهار داشت: در بازه زمانی 12 تا 16 اردیبهشت، بیش از یک و نیم میلیون و در دو هفته اول فصل گلابگیری بیش از یک میلیون و دویست هزار گردشگر داخلی و خارجی از نیاسر بازدید کردند.

وی با بیان این که پس از دو سال رکود گردشگری،شاهد حضور بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی در نیاسر بودیم یادآور شد: با وجود پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی، حضور این تعداد گردشگر انبوه از اقصی نقاط کشور، برقراری نظم و تردد به ویژه در ساعات صبح را با مشکل روبه رو کرد.

کوزه گر از هموطنان علاقه مند برای بازدید از این شهر باستانی درخواست کرد: حتی‌الامکان در روزهای میانه هفته جهت بهره مندی از رفاه و آسایش بیشتر به نیاسر سفر کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری، شورای شهر و سایر مسئولان اجرایی و محلی شهر در تلاش اند تا با تجمیع همه تجربیات این دوره، برای ادوار آینده شرایط بهتر و مساعدتری در خدمات گردشگری شهر فراهم کنند. 

شهردار نیاسر در تشریح بخشی از مشکلات حضور  بی سابقه گردشگران در ایام به گلابگیری در این شهر گفت: همزمان با ایام شکفتن گل های محمدی و برگزاری مراسم افتتاحیه نوزدهمین آئین گلابگیری منطقه کاشان در کهن باغشهر ایران، نیاسر شاهد تردد و ورود هزاران خودرو به شهر و ایجاد ترافیک سنگین بودیم به گونه ای که بسیاری از مسافران و گردشگران پس از ساعت ها تحمل ترافیک توانستند در محدوده نقاط تفریحی از جمله آبشار زیبای این شهر و باغ تاریخی تالار حضور یابند.

کوزه گر با بیان این که در چنین شرایطی عوامل نیروی انتظامی درساعاتی ناگزیر به مسدود کردن کلیه راههای ورودی نیاسر شدند، افزود: حضور چشمگیر گردشگران در شهر سبز نیاسر در پی تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی در فصل گل و گلاب به حدی افزایش یافت که مسئولان نیاسر بویژه شهرداری و ستاد طرح ترافیک و نیروی انتظامی و پلیس راه را غافلگیر کرده بود. 

وی ادامه داد: شهرداری نیاسر با همکاری پلیس راهور و عوامل نیروی انتظامی بسیج وشورای شهر با اجرای طرح ترافیک در شهر و نصب بنر و تابلوهای ترافیکی در کلیه مسیرهای ورودی و خروجی شهر، به راهنمایی مسافران و کنترل ترافیک پرداختند.

شهردار نیاسر همچنین با اشاره به بازدید شماری از مسئولین کشوری از آثار مجموعه آثار باستانی و تاریخی شهر نیاسر در این ایام خاطرنشان کرد: این بازدیدها از جانب مسئولان، البته قول مساعد آنان جهت رفع مشکلات مختلف این شهر از جمله حوزه گردشگری را نیز در پی داشت.

کوزه گر با بیان این که شهر نیاسر یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی در کشور است تصریح کرد: این ویژگی کم نظیر به سبب قرارگرفتن این شهر در دامنه شرقی کوه های کرکس، وجود چشمه اسکندریه و قنات های متعددی است که محدوده ای به وسعت 350 هکتار را به زیرکشت گل محمدی برده است. 

وی وجود چارطاقی در نیاسر را نشانه قدمت 2500 ساله این شهر در نظر گردشگران دانست و یادآور شد: غار تاریخی رئیس از جمله مکان های دیدنی این شهر است که گردشگران را به سوی خود می کشاند و علاوه بر این باغ تالار، کوشک صفوی،چارتاقی، برج چالقاب و آبشار زیبای نیاسر از دیگر مکان های دیدنی این شهر است که گردشگران را به تحسین وا می دارد.

شهردار نیاسر در ادامه با اشاره به پرورش گل و تولید گلاب در منطقه کاشان به ویژه شهر نیاسر به قدمت چند قرن افزود: مراسم گل‌چینی و گلابگیری تا اواخر خردادماه در شهر نیاسر ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز