خبرگزاری کار ایران

سال گذشته صورت گرفت؛

رسیدگی به 12 هزار پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۰۴۸

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: این دستگاه سال گذشته به ۱۲ هزار پرونده تخلفات صنفی و اقتصادی رسیدگی کرد که بخش کالا و خدمات با بیش از ۱۰ هزار مورد بیشترین فراوانی را در این پرونده‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هوشنگ محمدی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵ فقره پرونده مربوط به حوزه کالا و خدمات بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین اظهار داشت: همچنین پارسال یکهزار و ۱۳۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷۸ پرونده نیز در حوزه تخلفات بهداشتی و دارویی و درمانی در تعزیرات استان قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت.

محمدی گفت: محکومیت صادر شده در خصوص این پرونده ها یک هزار و۷۳۰میلیارد و ۸۸۴  میلیون ریال است.

وی یادآور شد: میزان پرونده رسیدگی شده نسبت به سال قبل ۲۰ در صد افزایش پیدا کرده و میزان مبلغ ریالی محکومیت در رای نیز نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

این مسئول گفت: بیشترین تخلفات در حوزه کالا خدمات به عدم درج در حدود ۳۰درصد پروندها گرانفروشی کم فروشی عدم صدور صورتحساب و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است. 

به گفته وی درحوزه قاچاق نیز دخانیات ، سوخت ، البسه و ماینر بیشترین آمار رسیدگی ها را داشته اند. 

محمدی گفت: طرح تحول تعزیرات حکومتی امسال با هدف مبارزه با گرانفروشی و احتکار در نوروز در حال اجراست که در این طرح ها مراکز تولید توزیع و عرضه مورد بازدید و نظارت بر بازرسی ها قرار گرفته اند که از ثمرات آن ایجاد ثبات نسبی درربازار و تعدد کالاهای اساسی در بازار مصرف می باشد. 

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان افزود، طرح نوروزی در حال حاضر در ایام تعطیل و غیر تعطیل تا پایان نوروز برقرار است و مراکز توزیع کالاهای اساسی بخصوص فروشگاههای زنجیره‌ای و مراکز خدمات سفر از جمله مجموعه های بین راهی رستورانها غذا خوری ها سرویس های خدمات ببن شهری مورد بازرسی و بازدید مکرر قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: از جمله ظرفیت های این طرح برخورد با تخلفات مشهود در محل جهت تسریع و فوریت برای رعایت حقوق عامه و شهروندان خواهد بود.

محمدی از مردم تقاضا کرد در این طرح ها همراه دستگاههای ذی ربط باشند و باشماره ۱۲۴ صمت و سامانه ۱۳۵تعزیرات گزارش های تخلف و مطالبات شان را بیان کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز