خبرگزاری کار ایران

با هدف نظارت بر بازار؛

طرح ویژه نظارتی نوروز از امروز در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۰۳۳

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز با هدف حمایت از حقوق مصرف کننده و مقابله با تخلفات از امروز در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هوشنگ محمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه  به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و متعاقب آن افزایش تقاضای مردم برای انجام سفرهای نوروزی و خرید، تعزیرات حکومتی نیز براساس وظایف قانونی درجهت رفاه حال شهروندان طرح ویژه نظارتی نوروز را در دست اجرا دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه، سالم سازی فضای کسب و کار، نظارت بر سیستم توزیع کالا و خدمات، حمایت از فضای کسب و کار در برابر التهاب، پیشگیری از تخلفات حوزه کسب و کار بویژه با توجه به بیماری کرونا، برخورد با گرانفروشی، احتکار و سایر تخلفات از اهداف طرح ویژه نوروز است.

وی با بیان اینکه طرح با محوریت اقدامات پیشگیرانه و شبه قضایی برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست این طرح از 14 تا ۲۹ اسفندماه سال جاری و مرحله دوم طرح از یکم تا ۱۵ فروردین ماه سال جدید برگزار خواهد شد و شهروندان می‌توانند شکایات را از طریق سامانه  135 تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

این مسئول افزود: در اجرای این طرح پرسنل کشیک در ایام غیر تعطیل علاوه بر ساعت کار اداری، در ساعات بعد از ظهر  و در ایام تعطیل نیز  علاوه بر حضوردر ادارهکل و نظارت در سطح بازار آماده دریافت و پیگیری گزارشات شهروندان هستند.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح همچنین گشت‌های سیار بازرسی تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت ،اتاق اصناف و دیگر دستگاه‌های ذی ربط در مراکز خرید ،فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بهاره مستقر و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با تشکیل پرونده نسبت به صدور حکم در اسرع وقت و خارج از نوبت در همان محل اقدام می‌کنند.

محمدی یاد آور شد:رسیدگی بدون تشریفات کم هزینه بودن و مدت کم زمان رسیدگی به تخلف‌ها از جمله اهداف اصلی تعزیرات حکومتی در جهت بازدارنده بودن جرایم تخلفاتی است.

وی ادامه داد: شرکت‌های مسافرتی و دفاتر فروش بلیط اعم از هوایی، زمینی و حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری (در صورت عدم ممنوعیت کرونایی)، مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها، اماکن تفریحی و فرهنگی، مراکز عمده تهیه و توزیع مواد غذایی شامل رستوران‌ها، سالن‌های غذاخوری شهری و جاده‌ای، اغذیه‌فروشی‌ها، قنادی‌ها، مراکز توزیعی، مراکز خدماتی، انبارها، سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میدان‌های میوه و تره بار، جایگاه های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی و درمانگاه ها عمده مراکز مورد هدف در اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز هستند.

محمدی خاطر نشان کرد: در شرایط حساس کنونی شاهد برخی بداخلاقی‌ها در حوزه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم  هستیم که به جدیت با متخلفان برخورد می‌شود، گشت‌های تعزیرات حکومتی به عرضه کالاهای اساسی و واحدهای کلان  متمرکز شده است و به محض اعلام تخلف، بلافاصله به این حوزه ورود کرده و ضمن هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک جهت پیشگیری از تخلفات احتمالی فعالیت خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز