خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

برای تأمین کامل آب شهر کرمانشاه به ۲۶۰۰ لیتر آب از سد گاوشان نیازمندیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۸۴۴

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه: به منظور جلوگیری از قطعی آب در برخی از محلات شهر کرمانشاه انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه ضرورت دارد و باید حداقل ۲۶۰۰ لیتر آب از این سد وارد مدار انتقال آب شهر کرمانشاه شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، علیرضا کاکاوند با اشاره به افت فشار آب در برخی محلات شهر طی چند روز گذشته گفت: برای تامین آب شهر کرمانشاه ۵ هزار لیتر بر ثانیه آب نیاز است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه باید از سد گاوشان تامین شود.

وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه آب از این سد در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته است افزود: با توجه به افت فشار و قطعی آب در برخی محلات شهر تصمیم گرفته شد آب انتقالی از سد گاوشان به صورت کامل در مدار بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه با انتقال آب از سد گاوشان در تابستان امسال تصفیه خانه آب غدیر به صورت اضطراری وارد مدار بهره برداری شد افزود:  به دلیل برخی مشکلات همچون مستهلک شدن واشر، حوضچه ها و خرابی شیرآلات و به  منظور اصلاح خط انتقال، سد گاوشان از مدار خارج شد .

وی افزود: حدود ۲۰ روز پیش با آبدهی مناسب سراب تاقبستان  ۶۰۰ الی ۶۵۰ لیتر در ثانیه آب از سراب طاق بستان به تصفیه خانه آب شهید نظری منتقل و پس از تصفیه جایگزین آب انتقالی سد گاوشان شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت:  از چاه‌های منطقه ده پهن و چاههای سطح شهر ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب به شهر تزریق و سپس آب انتقالی سد گاوشان به تصفیه خانه شهید نظری از مدار بهره برداری خارج شد.

 کاکاوند گفت:  با تلاش کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تعمیرات خط انتقال آب سد گاوشان به پایان رسید، اما تصفیه خانه غدیر هنوز نواقصی دارد که برای تعمیر آن به دو الی سه ماه فرصت نیاز است.

وی با بیان اینکه میزان مصرف آب، هر ساله از ۲۵ اسفند ماه تا دوم فروردین به واسطه اجرای سنت خانه تکانی افزایش می‌یابد گفت: در روز‌های ۲۸ و ۲۹ این میزان مصرف به اوج خود می‌رسد  و به همین منظور برای  جلوگیری از  قطعی و افت فشار آب شهر، باید تصفیه خانه غدیر را به صورت اضطرار وارد مدار کرد تا در این ایام با مشکل مواجه نشویم.

کاکاوند ضمن تاکید مجدد بر نیاز آبی شهر کرمانشاه به ۵ هزار لیتر در ثانیه افزود: بیش از ۵۰ درصد از آب شهر کرمانشاه به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه از سد گاوشان و بقیه از طریق ۱۶۰ چاه فعال و سراب قنبر و قنات روزان تامین می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز