خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد؛

افراد دارای نقص سیستم ایمنی در قزوین مشمول دوز چهارم واکسن هستند/ روند کند واکسیناسیون کودکان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۷۷۸

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: افراد بالای 18 سال و زیر 18 سال دارای نقص سیستم ایمنی به ترتیب مشمول دوز چهارم و سوم واکسن کرونا هستند.

صفر فیض اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به شرایط دریافت دوز چهارم واکسن کرونا گفت: افراد دارای نقص سیستم ایمنی که حداقل چهار ماه از نوبت سوم واکسن آن‌ها گذشته باشد می‌توانند نسبت به دریافت دوز چهارم اقدام کنند.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: همچنین افرادی که تحت شیمی درمانی یا رایوتراپی هستند، افرادی که پیوند عضو شده، بیماران دیالیزی و یا هر فردی که بنا به تشخیص پزشک متخصص معالج داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کند مشمول دریافت دوز چهارم واکسن کرونا هستند.

وی عنوان کرد: برای این افراد از واکسن‌های نو ترکیب شامل اسپایکوژن، رازی و پاستوکووک استفاده می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: همچنین گروه سنی 12 تا 18 سالی هم که ویژگی مشمولین بالای 18 سال باشد را داشته باشند باید نسبت به دریافت دوز سوم اقدام کنند و برای این دسته از افراد هم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک استفاده می‌شود.

وی با اشاره به میزان کلی واکسن در استان گفت: تا پایان روز گذشته حدود 2 میلیون و 370 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل یک میلیون و 30 هزار دوز در نوبت اول، 925 هزار دوز در نوبت دوم و 415 هزار  دوز در نوبت سوم بوده به ترتیب 96، 88 و 40 درصد است.

فیض اللهی ادامه داد: گروه سنی 5 تا 12 سال هم 23 هزار دوز واکسن تزریق شده 15 درصد افراد را شامل می‌شود و در مجموع روند واکسیناسیون در این گروه سنی و همچنی در نوبت سوم کند است.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن نوروز و سفرها و بالا بودن احتمال ابتلا به ویروس از تمام افراد درخواست داریم نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند، چرا که این ویروس سراغ افرادی می‌رود که سطح ایمنی بالایی ندارند و در استان هم حدود 70 تا 80 هزار نفر تا کنون واکسنی دریافت نکرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز