خبرگزاری کار ایران

ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۰۵۳

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود دو سامانه‌ی بارشی طی هفته‌ی جاری به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جوی نسبتا پایدار تا ظهر امروز، شنبه ۱۴ اسفند برای استان پیش بینی می‌شود ولی بعد از ظهر با افزایش ابر احتمال بارش‌های پراکنده به‌صورت رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی ادامه داد: برای روز یک‌شنبه جوی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود اما از اواخر روز یک‌شنبه، نفوذ سامانه بارشی به نیمه جنوبی استان، موجب افزایش ابر و بارش باران و گاه به‌صورت برف خواهد شد.

وی افزود: روز سه‌شنبه از شدت ناپایداری‌ها کاسته  می‌شود اما مجددا از روز چهارشنبه تا اواخر هفته، سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که موجب بارش باران و برف می‌شود.

امیدفر خاطرنشان کرد: در نواحی گرمسیر استان که شرایط فصلی و محلی حاکم است نفوذ سامانه بارشی موجب تشدید ناپایداری‌ها، رعد و برق و باران و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ می‌شود.

وی تشریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، میانه با ۱۴ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان و هریس با پنج دمای  درجه زیر صفر سردترین شهر استان گزارش شده‌اند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در پایان درخصوص دمای شهر تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب هشت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر بوده که نسبت به دیروز یک درجه کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز