خبرگزاری کار ایران

۳۵۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در استان کرمانشاه غرس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۲۸۶

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از غرس 350 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه عبدالعلی جلیلیان  با اشاره به تدارک غرس 350 هزار اصله نهال در استان در هفته منابع طبیعی، اظهار کرد: این نهال‌ها شامل گونه‌های سردسیری مثل افرا، زبان گنجشگ، اقاقیا، عرعر و ارغوان و گونه‌های گرمسیری مثل اکالیپتوس و کُنار است که در مناطق سردسیر و گرمسیر استان غرس خواهند شد.

جلیلیان اضافه کرد: از مجموع نهال‌هایی که در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان کاشته خواهد شد، 150 هزار اصله آن در قالب طرح زراعت چوب در سطح 250 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان غرس خواهد شد.

 رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در ادامه رویکرد امسال توزیع و غرس نهال در عرصه‌های منابع طبیعی را کاشت نهال در اماکن قابل پایش عنوان کرد و افزود: به منظور برخورداری از توده‌های جنگلی در نقاط مختلف استان سعی داریم تا توزیع نهال را تنها در اماکنی داشته باشیم که قابلیت رصد و نگهداری داشته باشند تا در آینده شاهد ایجاد توده‌های جنگلی با کارکردهای مفید اکولوژیکی در سطح استان باشیم.

وی اضافه کرد: توزیع نهال را تنها در پادگان‌های نظامی، دانشگاه ها، فضای کارخانجات و شرکت‌ها و صنایع بزرگ خواهیم داشت و توزیع عمومی تنها به صورت محدود در سطح ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در داخل استان دو نهالستان شامل یک نهالستان گرمسیری در شهرستان سرپلذهاب و یک نهالستان سردسیری در شهرستان اسلام آبادغرب داریم، گفت: تمامی نهال هایی که در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان غرس خواهد شد، در نهالستان های داخل استان تولید شده است.

 جلیلیان اشاره‌ای هم به اقدامات خوب انجام شده در استان در راستای احیای نهالستان‌های استان داشت و گفت: امسال بخشی از اعتبارات تولید نهال استان را به احیای زیرساخت‌های نهالستان‌های استان که دچار فرسودگی شده بودند، اختصاص دادیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز