خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر اصفهان :

امیدوارم جلسات حل مشکل زاینده رود مقطعی و ناکارآمد نباشد/ تخصیص غیر قانونی آب، زاینده رود را خشک کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۶۲۴

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه امیدوارم جلسات حل مشکل زاینده‌رود مانند گذشته مقطعی و ناکارآمد نباشد، گفت:

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد نورصالحی امروز در نطق پیش از دستور هجدهمین جلسه شورای شهر اصفهان با اشاره به گردهمایی بزرگ کشاورزان و مردم اصفهان در روز جمعه اظهار کرد: این تجمع حرکتی خودجوش، مردمی، حق طلبانه و نجیبانه بود.

وی افزود: کشاورزان محروم و مظلوم استان به پهنه خشک زاینده رود  پناه آورده‌اند که بدون توجه به حقابه‌های کشاورزان، شهر، محیط زیست و تالاب گاوخونی با تخصیص‌های غیرشرعی و غیرقانونی به این حال و روز در آمده است.

نورصالحی با بیان اینکه براساس پیشینه زاینده‌رود به نظر می‌آید تخصیص حقابه‌ها کار پیچیده‌ای نباشد، تصریح کرد:  در دولت‌های مختلف اقدامات نابجایی حول زاینده‌رود صورت گرفته است.

وی افزود: اخیرا یکی از کارشناسان گفت امروز زاینده رود یک میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب تخصیص منفی دارد. در دولت‌های پنجم تا هشتم انتقال بی رویه و بارگذاری‌ها را در حوضه داشتیم. قرار بود این انتقال پس از آورد جدید از کوهرنگ سوم باشد که متأسفانه از خود زاینده رود برداشت شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در دولت نهم و دهم بحث تأمین منابع آب به صورت استانی مطرح شد و متأسفانه از همان زمان بین مردم استان‌ها اختلافات تشدید شد و مباحث مدیریتی را به سطح جامعه و مردم کشاند که مظلوم‌ترین‌ها در این میان کشاورزان منتظر حقابه خود بودند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم نیز بی عملی و تعطیل کردن پروژه‌هایی که سال‌ها پشتوانه کارشناسی داشت را شاهد بودیم.

نورصالحی تصریح کرد: دولت سیزدهم  متاسفانه با انبوهی از مشکلات پیچیده پیرامون زاینده‌رود مواجه شده که امیدواریم در این میان علاوه بر صرفه جویی، حقابه بر اساس انصاف تخصیص یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز