خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت:

نمی‌دانیم چرا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت تعطیل‌شده است/ راه‌اندازی موزه مردمی و معاصر رشت درخواست کمیسیون فرهنگی شورا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۸۵۸

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان اینکه برای این شهر زیبنده نیست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن تعطیل شود، گفت: نمی‌دانیم به چه دلیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را تعطیل کرده‌اند، این موضوع بازآفرینی و احیا شود تا در کنار کمیسیون فرهنگی بتوانیم به امور فرهنگی بپردازیم.

به گزارش ایلنا از رشت، نادر حسینی با بیان اینکه امروز شهر ما از نظر اماکن فرهنگی و فعالیت‌های فرهنگی علیرغم پیشینه طولانی و خوبی که دارد، حال خوبی ندارد، گفت: با ساماندهی مراکز، فعالان فرهنگی و ورزشی در شهر رشت می‌توان این موضوع را به وجود آورد. ما باید سرانه فرهنگی و ورزشی شهرمان را افزایش دهیم و از ریاست شورا، ریاست کمیسیون فرهنگی، ریاست کمیسیون برنامه‌وبودجه و شهردار در بودجه سال ۱۴۰۱ می‌خواهیم یک نگاه ویژه‌ای در بودجه و کار فرهنگی دیده شود که بتوانیم با این مبالغ بسیار ناچیز پاسخگوی نیازهای مختلف شهر رشت باشیم.

حسینی با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان گیلان در شهر رشت زندگی می‌کنند، گفت: با بودجه اندکی که در نظر گرفته شده است، نمی‌توان این نیازها را برطرف کرد. هم‌اکنون با تلاشی که از سوی کمیسیون فرهنگی در حال انجام است و هم‌افزایی که با شورای فرهنگ عمومی شهر و دستگاه‌های مرتبط در حال انجام است، در جهت ارتقای فرهنگ عمومی و رعایت حقوق شهروندی در شهر رشت تلاش وافر را داشته باشیم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه برای شهر رشت زیبنده نیست که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر رشت تعطیل شود، گفت: نمی‌دانیم به چه دلیلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت را تعطیل کرده‌اند، این موضوع بازآفرینی و احیا شود تا در کنار کمیسیون فرهنگی بتوانیم به امور فرهنگی بپردازیم.
 
وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی موزه مردمی و موزه معاصر در شهر رشت، گفت: از اعضای شورا و شهردار درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند، همچنین اصلاح و بازسازی تصاویر شهدا در سطح شهر رشت از دیگر درخواست‌های ماست، ما در همین کمیسیون چند لایحه مهم را به تصویب رساندیم و نظارت بر سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری و نظارت بر روابط عمومی‌های شهرداری رشت نیز از دیگر اقدامات این کمیسیون بوده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز