خبرگزاری کار ایران

برگزاری اختتامیه بزرگداشت روز ملی بیهقی در سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۰۵۰

اختتامیه بزرگداشت روز ملی بیهقی و افتتاح دبیرخانه دائمی نکوداشت مفاخر سبزوار در خانه ترشیزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با اختتامیه نکوداشت یازدهمین همایش پدر نثر فارسی ابوالفضل بیهقی، دبیرخانه دائمی بزرگداشت مفاخر سبزوار نیز در خانه ترشیزی افتتاح خواهد شد.

وحید ملوندی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار در این مراسم گفت: برگزاری همایش ملی ابوالفضل بیهقی فرصت مغتنمی بود تا میزان آشنایی مردم را با شخصیت بزرگان و مفاخر دیار بیهق از جمله پدر نثر فارسی ارزیابی کنیم اما متاسفانه نظر سنجی ها بازخورد مثبتی نداشت، لذا تصمیم بر این شد تا همایش از داخل سالن و سخنرانی های تکراری خارج شود.

وی افزود: لذا در نخستین قدم این گام مهم با همایش بزرگداشت بیهقی استارت زده شد. بدین ترتیب امسال از اول آبان ماه همزمان با روز ملی بیهقی به مدت پنج شب برنامه های متنوع مردمی در سطح شهر مانند پیاده راه شریعتمداری، پارک لاله، پارک هنر توحید شهر، پارک شورا برگزار شد و در نهایت اختتامیه ی مراسم نیز در خانه ترشیزی برگزار گردید و با استقبال خوب مردم همراه شد.

ملوندی ادامه داد: تاسیس دبیرخانه انجمن مفاخر سبزوار قطعاً اثراث خوبی از خود به جا خواهد گذاشت چرا که در دومین اقدام بعد از ثبت روز بیهقی در تقویم ملی، پیگیر ثبت روز 8 اسفند ماه به عنوان روز فلسفه اسلامی با محوریت حاج ملاهادی سبزواری در تقویم ملی هستیم. این موضوع هم اکنون در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح شده که با پیگیری نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی امیدواریم این اتفاق مسرت بخش به نتیجه برسد.

وی همچنین در توضیح افتتاح دبیرخانه نکوداشت مفاخر سبزوار گفت: با راه اندازی دبیرخانه انجمن مفاخر، تیمی متبحر برنامه ریزی های لازم برای برگزاری همایش تمامی مفاخر و بزرگان شهر از جمله حاج عبدالعلی سبزواری، واعظ کاشفی، ابوالحسن زید بیهقی و سایر مفاخر را عهده دار خواهند شد، بطوریکه در طول سال به صوت مداوم بزرگداشت ها نه در فضای سربسته سالن ها بلکه در بطن مردم و در سطح شهر برگزار خواهد شد تا مردم بیشتر از گذشته با مفاخر شهر خود آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز