خبرگزاری کار ایران

ضبط تعدادی از ابزارآلات حفاری غیرمجاز شهرستان قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۵۷۷

مدیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی قوچان از ضبط ابزارآلات حفاری غیرمجاز از سودجویان و حفاران غیرمجاز با همکاری نیروهای انتظامی و قضایی شهرستان قوچان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، جواد رجبی گفت: برابر پیگیری های این اداره و تعامل خوب مقامات قضایی شهرستان تعدادی از ابزارآلات حفاری غیرمجاز که در توقیف بودن با رای قاضی تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: دو دستگاه موتور برق ، دو دستگاه هلتی و چند دیلم و بیل و کلنگ وطناب سطل لاستیکی و کلاه و ... با دستور دستگاه قضایی به نفع اداره کل میراث فرهنگی ضبط شد.

رجبی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری بسیار شایسته نیروهای امنیتی انتظامی، قضایی و همچنین با فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی  توجه بسیار ارزشمندی به حفظ میراث فرهنگی را در پی داشته که موجب شده تا همه دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و عموم  شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

او ادامه داد: گزارش‌های مردمی درباره تعرض و تخریب آثار تاریخی، نشان‌دهنده حساس شدن مردم در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی است و مردم برای حفظ و حراست از تاریخ و هویت در کنار دستگاه‌ها و نهادهای دولتی  حضور پررنگی داشته‌اند.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌ قصد به دست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط‌ اشیاء مکشوفه به نفع میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود و چنان چه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی صورت گیرد علاوه بر ضبط اشیاء مکشوفه و آلات و ادوات حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز