خبرگزاری کار ایران

ایجاد بیمارستان ۹۶ تخت خوابی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۱۲۰

فرماندار شهرستان نیشابور گفت: با توجه به شرایط موجود و پیش‌بینی افزایش تعداد بستری ها طی پیگیری و بازدیدهای انجام شده مقرر شد سالن ورزشی شهدای مدافع حرم با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا (ع) توسط دانشکده علوم پزشکی با ۹۶ تخت تجهیز و توسط بهداری تیپ زرهی این شهرستان مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قامتی درباره این خبر افزود: بر اساس شرایط بوجود آمده در محدودیت پذیرش بیماران جهت بستری در بیمارستان ها، جلسات فوق العاده ستاد کرونا و شورای تامین شهرستان برگزار شد که یکی از مصوبات آن ایجاد ۱۰۰ تخت بیمارستانی طی یک هفته بود.

وی اظهار داشت: موضوع از دو طریق برپایی بیمارستان صحرایی و یا تامین مکانی مناسب جهت بیمارستانی در سطح ۴ و تجهیز آن، پیگیری شد و بدین منظور هر دو روش در دستور کار مدیریت شهرستان قرار گرفت و طی پیگیری و بازدیدهای انجام شده ۲۴ ساعته، نهایتا طی یک توافق مقرر شد سالن ورزشی شهدای مدافع حرم با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا(ع) توسط دانشکده علوم پزشکی با ۹۶ تخت تجهیز و توسط بهداری تیپ  مدیریت شود. 

وی تصریح کرد: موضوع جهت تایید نهایی به استحضار استاندار  رسید و توضیحات تکمیلی آن در جلسه قرارگاه ستادی ۳۱ مرداد ماه استان مطرح شد که بعد از طرح موضوع در قرارگاه استانی و متعاقب آن حضور استاندار در ساعت ۲۲ همان روز و دستور جلسه فوق العاده کرونا شهرستان به ریاست ایشان و بازدید از محل، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام شد. 

فرماندار نیشابور اعلام کرد: خوشبختانه با حضور مستمر فرماندهی تیپ ۲۱ امام رضا(ع) و واحد بهداری آن و همچنین ریاست دانشکده علوم پزشکی و همکاران، هم اکنون این بیمارستان سطح ۴ مشترک، در حال تجهیز نهایی است و در هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید.

قامتی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط موجود و پیش‌بینی افزایش تعداد بستری ها و احتمال ضرورت افزایش تخت های بیمارستانی، مرکز عطار تخلیه و به حسینه امام سجاد(ع) منتقل شد و کل تزریقات سرپایی رمدیسیویر در آن محل انجام می‌شود و مرکز عطار به یک بیمارستان ۵۰ تخت خوابی تبدیل خواهد شد که در این راستا یک دستگاه اکسیژن ساز از وزارت بهداشت تحویل شهرستان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز